بلینکن شرط لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه را اعلام کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که چه زمانی تحریم های واشنگتن علیه روسیه لغو خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان ساخت تحریم های ایالات متحده علیه روسیه تا زمانی که مسکو خط مشی خود را تغییر ندهد پابرجا خواهد ماند.
بلینگن گفت:"البته، هدف حفظ همه این تحریم ها برای همیشه وجود ندارد. هدف از تحریم ها تغییر رفتار آنها [روسیه] است."
بلینکن افزود که نتیجه فشار تحریم‌ها بر فدراسیون روسیه فوراً به دست نخواهد آمد، بنابراین باید برای این واقعیت آماده بود که این محدودیت‌ها "برای مدت معینی ادامه خواهند داشت".
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
رهبر اوکراین به ایجاد انشعاب و تفرقه در آمریکا متهم شد
در همین حال، آمریکا همچنان به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه ادامه می دهد. از جمله 16 مارس، کاخ سفید آمادگی خود را برای تشدید تحریم ها علیه روسیه در حوزه اقتصادی اعلام کرد.
علاوه بر این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه 15 شخص در روسیه و بلاروس از جمله اعضای رهبری نظامی فدراسیون روسیه اعمال کرده است. تعدادی از معاونان وزیر دفاع روسیه از جمله افراد تحت تحریم های ایالات متحده هستند.
محدودیت‌ها علیه روسیه پس از آن اعمال شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 24 فوریه آغاز عملیات دفاع از غیرنظامیان در دونباس را اعلام کرد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی وی در آن زمان توضیح داد، عملیات ویژه دو هدف دارد – غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین. به گفته وی، هر دوی این جنبه ها تهدیدی برای دولت و مردم روسیه است. طرف روسی همچنین تاکید کرد که برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و حملات فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین انجام می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала