بازتاب انتخاب فنلاند به عنوان خوشبخت‌ترین کشور جهان +عکس

CC0 / Pixabay / Happy office worker
Happy office worker - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
فنلاند برای پنجمین سال متوالی از سوی یک نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد به عنوان "خوشبخت‌ترین کشور جهان" انتخاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش سالانه شبکه راه‌کارهای توسعه پایدار، نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد، خوشبخت‌ترین کشور جهان معرفی شد. فنلاند برای پنجمین سال متوالی از سوی این نهاد به عنوان "خوشبخت‌ترین کشور جهان" انتخاب شد.
در این رتبه‌بندی لبنان و افغانستان دو جایگاه پایانی را به خود اختصاص دادند و فرانسه به بهترین رتبه خود طی سال‌های اخیر دست پیدا کرده است. فنلاند یک کشور اسکاندیناوی که ۵.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از ۱۰ امتیاز ممکن ۷.۸۲ امتیاز کسب کرده و بالاتر از کشورهای دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند، در صدر رده‌بندی گزارش رضایت جهانی قرار دارد.
در این گزارش، ایران پس از کشور جنگ‌زده مالی و بالاتر از اوگاندا و لیبریا در رده ۱۱۶ قرار دارد که موجب با واکنش جمعی از کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شده است.
کاربران ایرانی عنوان می‌کنند حتی اگر ایران در این گزارش در آخرین رتبه قرار می‌گرفت تعجب نمی‌کردند چراکه زندگی در شرایط کنونی در ایران به دلیل تورم، گرانی، بیکاری، درآمد پایین، مسکن، ازدواج و موارد بسیار مهم دیگر، بسیار سخت است و مردم در شرایط روحی سختی بسر می‌برند.
کاربرانی نیز با تحسین اینکه برای پنجمین سال متوالی فنلاند در رتبه اول قرار می‌گیرد ابراز خوشحالی می‌کنند و عنوان می‌کنند این اتفاق نتیجه‌ی یک جامعه سالم است. این کاربران برای همه‌ی مردم دنیا سلامتی، شادی و امنیت آرزو می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала