واکنش ایران به اظهارات گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

© IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گزارش و اظهارات اخیر جاوید رحمان را رد کرد و آنرا مغرضانه، جانبدارانه و مملو از اطلاعات و نتیجه گیری های سوگیرانه و نادرست خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم‌ کردن اقدامات قهرآمیز یکجانبه، نپرداختن به تاثیرات منفی این اقدامات بر بهره مندی از حقوق‌ بشر توسط گزارشگر ویژه را نشانه نبود بی طرفی وی و ناقص بودن گزارش ارائه شده از سوی وی به نشست ۴۹ شورای حقوق بشر میداند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظرات تفصیلی خود به این گزارش را ارائه کرده که به صورت رسمی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است.
خطیب زاده با رد اتهامات و ادعاهای کذب گزارشگر، که مبتنی بر اطلاعات غلط دریافتی از سوی منابع مغرض از جمله گروهک های تروریستی و غربی است، تاکید کرد، ایران علیرغم قبول نداشتن ماموریت گزارشگر ویژه و سیاسی دانستن قطعنامه شورای حقوق بشر، همواره نظرات خود را به گزارش وی ارائه کرده، که متاسفانه این رویکرد صادقانه، با بی توجهی گزارشگر به نظرات ایران روبرو شد و سیاسی بودن ‌و جانبدارانه بودن رویکرد وی را مورد تایید قرار داد.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
خطیب‌زاده: اجازه مداخله در امور ایران را نمی‌دهیم
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان اظهار داشت: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر، خود را متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان می داند و ارتقای حقوق بشر مردم خود را علیرغم تحمیل اقدامات قهرآمیز یکجانبه امریکا، با جدیت ادامه خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала