راه جدیدی برای آلوده کردن آیفون به ویروس افشا شد

© Sputnik / Valeriy Melnikov گوشی آیفون
 گوشی آیفون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
هکرها از طریق سرویس "تست فلابت" (TestFlight) یاد گرفته اند که ویروس ها را روی آیفون نصب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سازندگان بدافزار یاد گرفته‌اند که چگونه محافظت از طریق فروشگاه App Store اپل را دور زده و ویروس‌ها را روی آیفون نصب کنند. این خبر توسط نشریه ArsTechnica منتشر شده است.
در این نشریه به گزارش شرکت Sophos اشاره می شود که کارشناسان آن روش جدیدی را برای نصب برنامه های مخرب بر روی تلفن های هوشمند اپل کشف کرده اند. مهاجمان شروع به استفاده از "تست فلابت" کرده‌اند که می‌تواند برای انتشار برنامه‌هایی که توسط ناظران App Store تأیید نشده‌، استفاده شود. "تست فلابت" سرویس اختصاصی اپل است که برای آزمایش برنامه های برای سیستم عامل "آی او اس" قبل از انتشار مستقیم در فروشگاه App Store طراحی شده است.
آیفون ۱۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
مشخصات گوشی هوشمند آیفون ایده آل
به گفته مهندسان شرکت Sophos، کلاهبرداران می توانند یک برنامه ویروسی ایجاد کرده و لینک دانلود را برای هزاران قربانی ارسال کنند. به عنوان بخشی از عملکرد تست، "تست فلابت" به شما امکان می دهد تا 10000 کاربر را به لیست آزمایش کنندگان برنامه اضافه کنید. کارشناسان یک ویروس خطرناک را در اینترنت کشف کرده اند که تحت پوشش اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال ژاپنی BTCBOX استتنار شده است. پس از نصب برنامه، برنامه مخرب می تواند آیفون کاربر را آلوده کند.
متخصصان شرکت Sophos همچنین درباره گروه از هکرها به نام CryptoRom صحبت کردند که شروع به استفاده از یکی دیگر از ویژگی های "آی او اس" برای حملات خود کردند. سیستم عامل اپل به کاربران این امکان را می دهد که پیوندی به هر صفحه وب را در صفحه گوشی خود ذخیره کنند که شبیه نماد برنامه است. کلاهبرداران می توانند پیوندهایی را به سایت های مخرب از طریق ایمیل ارسال کنند.
در پایان، نویسندگان گزارش توصیه کردند که کاربران هنگام دنبال کردن پیوندها در سایت‌های مشکوک و از طریق ایمیل احتیاط کنند. کارشناسان یادآوری می کنند که برنامه های تأیید شده توسط اپل را می توان در App Store یافت.
پیش از این، کارشناسان شرکت Zimperium گفته بودند که در سال 2021، بیش از 10 میلیون دستگاه تلفن همراه مورد حمله بدافزار ها قرار گرفتند. در این مدت، کارشناسان بیش از دو میلیون گونه جدید از برنامه های ویروسی را کشف کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала