استرالیا شرکت متا را به تبلیغات جعلی در فیسبوک متهم می کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت متا و فبسبوک
شرکت متا و فبسبوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
کمیسیون امور رقابت وحمایت از مصرف کنندگان استرالیا (ACCC)، شرکت متا را به انتشار تبلیغات جعلی در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک که گویا شخصیت های مشهور استرالیایی در آنها شرکت می کنند، متهم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نهاد استرالیایی معتقد است ، تبلیغاتی که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را ترویج می‌کند، می‌تواند کاربران فیس‌بوک را گمراه کند تا آنها تصور کنند محصولات تبلیغاتی با افراد مشهور مرتبط هستند. در این تبلیغات افرادی مانند دیک اسمیت،کارآفرین، دیوید کخ، مجری تلویزیون و مایک بیرد، نخست وزیر سابق ایالت نیوساوت ولز حضور داشتند. در واقع هیچ یک از آنها با چنین پروژه هایی همراه نیستند و حمایت خود را از آنها ابراز نکرده اند.
فیسبوک قاتل آندروید را می سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
فیسبوک و مرگ ناگهانی کاربران
این تبلیغات حاوی پیوندهایی به یک مقاله با نقل قول های جعلی از این افراد و یک پنجره ثبت نام بوده که در آنجا مخاطبین باید اطلاعات شخصی خود را می دادند. بعداً کلاهبرداران با استفاده از فشار روانی و فریب با کاربران ثبت نام شده تماس گرفته و آنها را متقاعد کردند که پول خود را برای آنها ارسال کنند.
به گفته نهاد تنظیم کننده استرالیایی، مدیریت شرکت متا از چنین فعالیتی در پلتفرم خود مطلع بوده اما به دلیل سود بالا هیچ اقدامی انجام نداده است. گزارش شده است که چنین رویکردی دو قانون استرالیا را نقض کرده و همچنین باعث آسیب رسانده شدن به اعتبار افراد مشهور می شود. علاوه بر این، این نهاد استرالیایی معتقد است که به لطف تنظیم دقیق هدف گیری در فیسبوک، تبلیغات به آسیب پذیرترین دسته از کاربران نشان داده شده است.
راد سیمز رئیس کمیسیون امور رقابت وحمایت از مصرف کنندگان استرالیا، خاطرنشان کرد که در نتیجه یکی از چنین تبلیغاتی ، کاربر 650 هزار دلار استرالیا (حدود 480 هزار دلار آمریکا) را به کلاهبرداران انتقال داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала