روش پیش بینی دیابت نوع اول ابداع شد

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه
آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
دانشمندان فنلاندی روش جدیدی برای تشخیص دیابت نوع اول در کودکان کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه تورکو در فنلاند روش جدیدی را برای پیش بینی دیابت نوع اول در کودکان ابداع کرده اند. با کمک آن می توان بیماری را حتی قبل از تشکیل آنتی بادی های خاص در خون تشخیص داد. یافته های دانشمندان در مجله Diabetes Care شرح داده شده است.
اگر این علائم را دارید به دیابت نوع 2 مبتلا هستید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اگر این علائم را دارید به دیابت نوع 2 مبتلا هستید
مطالعات قبلی نشان داده اند که وجود آنتی بادی های خاص می تواند گروه هایی از کودکان را که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع اول هستند شناسایی کند. با این حال، برای تشخیص حتی زودتر، نشانگرهای زیستی جدیدی مورد نیاز بود، که معلوم شد تغییرات اپی ژنتیکی هستند که حتی قبل از اولین علائم بیماری در سلول‌های سیستم ایمنی ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، تأثیرات خارجی مانند عفونت های ویروسی نیز می تواند تغییرات اپی ژنتیکی را ایجاد کند.
در فوریه 2022، کارشناسان بریتانیایی از دانشگاه لیدز راز مکانیسم‌های ایجاد دیابت نوع دوم را کشف کردند. برای انجام این کار، آنها تغییرات گام به گام در مولکول hIAPP را ردیابی کردند که به بدن سالم کمک می کند تا سطح انسولین در خون را تنظیم کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала