اعلام افزایش تولید و آغاز واردات خودرو در ایران از خرداد ماه

© Photo / IRNAخودرو ایرانی سمند
خودرو ایرانی سمند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از برنامه افزایش تولید خودرو و آغاز واردات از خرداد ماه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلابن، سید رضا فاطمی امین تاکید کرد: دستور رئیس جمهور برای تقویت تولید شرکت‌های خودروسازی بوده است که قیمت‌ها نامتعادل و خیلی بیشتر از آن چیزی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و فاصله بین تولید و تقاضا نامتعادل است.
فاطمی امین گفت: امسال تولید زیر یک میلیون دستگاه خواهد بود که سال آینده باید یک میلیون و ۵۰۰ دستگاه باشد و شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به تفکیک ماه به ماه و حتی هفتگی باید برنامه داشته باشندکه برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها انجام شده است.
وی افزود: در تولید موتور و بدنه و رنگ مشکلی نداریم و برای تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ محدودیت سخت افزاری نداریم، اما باید نظمی در زنجیره و تولید ایجاد و مدیریت کنیم.
Иранские машины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
آیا مافیای صنعت خودرو در ایران از بین خواهد رفت؟
فاطمی امین در باره تامین قطعه خودرو‌های دپو شده هم اعلام کرد: ۱۷ تراشه‌ای که در جا‌های مختلف خودرو به کار می‌رود و بیشتر خودروساز‌های دنیا دچار مشکل هستند، باعث شده است که در تولید وقفه بیفتد، اما برای شش ماه دوم سال قرارداد‌ها مشخص شده است و نگرانی نخواهیم داشت و برای نیمه اول تامین کنندگانی پیدا کردند که تامین خواهد شد تا روال عادی تولید خودرو را داشته باشیم و تا اول اردیبهشت، تولید خودرو‌های تولیدی به اندازه استاندارد انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه تولید خودرو با کیفیت پایین ممنوع است و آیا نظارتی صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: مهم‌ترین نکته کیفیت قطعات و تعامل بین قطعه ساز و خودروساز است و مشکل اصلی خودرو ساز این است که با تاخیر پول را می‌دهد و قطعه ساز هم بموقع قطعه را تحویل نمی‌دهد، اما تامین مالی زنجیره تسهیل شده است و اگر پرداخت مبلغ به موقع باشد کیفیت و قیمت هم ساماندهی می‌شود.
وی درباره واردات خودرو و ارز مورد نیاز هم گفت: سال آینده می‌توانیم تامین کنیم و منابع ارزی را تامین می‌شود، صادرات خوب بوده است و محدودیت منابع مالی وجود نخواهد داشت و از خرداد ماه شاهد واردات خودرو خواهیم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала