پوتین: اوکراین هرگز تکیه گاهی برای تهدید روسیه نخواهد بود

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر Обращение президента РФ В. Путина
Обращение президента РФ В. Путина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که اوکراین هرگز به عنوان تکیه گاهی برای تهدید روسیه عمل نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: "ما امنیت روسیه و مردم خود را با اطمینان تأمین خواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد اوکراین به عنوان تکیه گاهی برای اقدامات تهاجمی علیه کشورمان عمل کند".
وزیر خارجه ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
وزیر امور خارجه ترکیه: آماده میزبانی دیدار پوتین و زلنسکی هستیم
رهبر روسیه همچنین خاطرنشان کرد که روسیه آماده است در جریان مذاکرات درباره وضعیت بی طرف اوکراین و غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی آن صحبت کند.
پوتین گفت: "کشور ما با درک اینکه باید از هر فرصتی برای نجات مردم و جان آنها استفاده کرد، همه کارها را برای سازماندهی و انجام این مذاکرات انجام داده است".
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
سیاسی
جهان
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала