نحوه انتقال ویروس در خفاش‌ ها کشف شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر نحوه انتقال ویروس در خفاش‌ ها کشف شد
نحوه انتقال ویروس در خفاش‌ ها کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
پژوهشگران چینی یک پروتئین سرکوب کننده سیستم ایمنی متمرکز در غدد بزاقی خفاش یافتند، که می‌ تواند به این حیوانات در تسهیل عملیات انتقال ویروس کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از چاینادیلی، خفاش‌ ها به طور زیادی همچون مخزن بالقوه بسیاری از ویروس‌ ها در نظر گرفته می‌ شوند و از طریق فرایندی به نام سر ریزی (spillovers) در حیوانات و انسان‌ ها، می‌ توانند باعث بیماری‌ های مشترک بین انسان و حیوانات شوند. با این حال، دانشمندان درک محدودی از عوامل موثر در دفع ویروس از خفاش‌ ها دارند.
به گفته پژوهشگران موسسه جانورشناسی کونمینگ (Kunming Institute of Zoology) چین که تحت نظر آکادمی علوم چین و دانشگاه پزشکی ارتش چین فعالیت می‌کنند، خفاش‌ ها مجموعه‌ ای منحصر به فرد از پاسخ‌ های ایمنی ضد ویروسی دارند که انتشار ویروس را کنترل می‌کنند و در عین حال پاسخ‌ های التهابی خود را نیز محدود می‌کنند.
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
روسیه: لابراتوارهای آمریکایی در اوکراین در حال آزمایش نمونه‌های ویروس کرونای خفاش‌ها بودند
پژوهشگران در یافته‌ های بسیاری حدس زده‌ اند که خفاش‌ ها دارای نواحی ایمنی خاص در بدنشان هستند که طی آن این پستانداران پرنده می‌توانند ورود و ماندن آنتی‌ ژن‌ های خارجی را بدون ایجاد پاسخ ایمنی التهابی تحمل کنند. حفره‌ های دهانی به عنوان کانال ورود و ماندن ویروس و یک ناحیه ایمنی خاص در خفاش‌ ها در نظر گرفته می‌شوند.
در این مطالعه پژوهشگران از شناسایی یک پروتئین سرکوب کننده سیستم ایمنی به نام" MTX "خبر دادند. به گفته پژوهشگران "MTX" احتمالا یک محیط خاص از نظر ایمنی ایجاد می‌کند و با مقابله کردن با پاسخ ایمنی میزبان، باعث ایجاد تحمل ایمنی میزبان در برابر ویروس‌ها در حفره دهانی خفاش‌ها می‌شود.
پژوهشگران با بررسی بیشتر دریافتند که تزریق MTX به موش‌ ها، روند عفونت ویروس آنفلوانزای H1N1 را تسهیل کرده و به افزایش تهاجمی شدن ویروس و آسیب بافتی منجر می‌شود.
پژوهشگران گفتند که MTX به شدت در غدد بزاقی خفاش متمرکز است. به گفته پژوهشگران MTX ممکن است یک گزینه مناسب برای تولید داروهای ضد التهابی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала