مضرات تابش نور برای سلامت قلب

© Flickr / brick redمضرات تابش نور برای سلامت قلب
مضرات تابش نور برای سلامت قلب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
دانشمندان آمریکایی اثبات کردند که تابش نور در خواب برای سلامت قلب مضر است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی از دانشکده پزشکی فاینبرگ در دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو دریافتند تشعشعات نور از پنجره‌ها، تلویزیون‌ها، وسایل یا لامپ‌های کنار تخت باعث آسیب به سلامت قلب می‌شود، نامیدند. یافته های این کار علمی در مجله PNAS منتشر شده است.
بر اساس این مطالعه، حتی مقدار کمی قرار گرفتن در معرض نور محیط در هنگام خواب شبانه به سیستم قلبی عروقی آسیب می رساند و همچنین مقاومت به انسولین را در صبح افزایش می دهد که منجر به ایجاد دیابت و اختلالات متابولیک می شود. برای انجام این کار، محققان داده‌های شرکت‌کنندگانی را که به مدت یک شب در اتاقی با نور 100 لوکس (نور متوسط) و 3 لوکس (نور کم) خوابیده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک، ضربان قلب را افزایش می دهد، که باعث می شود قلب با ظرفیت کامل کار کند و تمرکز را افزایش می دهد. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر فرد در معرض نور قرار بگیرد، همین فرآیندها در هنگام خواب نیز اتفاق می افتد.
در فوریه 2022، رومن بوزونوف، متخصص خواب و یلنا تزاروا، متخصص مغز و اعصاب و خواب شناس در مورد بهترین زمان برای خواب صحبت کردند. گفته شد که لازم نیست که حتما توصیه ها را دنبال کنید تا قبل از نیمه شب یا قبل از ساعت ده شب به خواب بروید. فقط مهم است که مغز خود را با کم کردن تدریجی نور اتاق و شبیه سازی غروب طبیعی خورشید، فریب دهید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала