محافل ارشد امنیتی اسرائیل: ایران توان پاسخ به تل‌ آویو با هر ابزاری را دارد

© REUTERS / Israeli Defence Force (IDF)محافل ارشد امنیتی اسرائیل: ایران توان پاسخ به تل‌ آویو با هر ابزاری را دارد
محافل ارشد امنیتی اسرائیل: ایران توان پاسخ به تل‌ آویو با هر ابزاری را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
درحالی که اسرائیلی ها بعد از حمله موشکی ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق همچنان سردرگم هستند محافل ارشد امنیتی تل‌ آویو اعتراف کردند که ایران ثابت کرد توانایی پاسخ دادن به اسرائیل با هر ابزاری را دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بعد از حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اربیل عراق، رسانه‌ های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش این کشور از ترس حملات پهپادی ایران طی روزهای آینده همچنان در حالت آماده‌ باش خواهد بود.
این درحالیست که اسرائیلی ها رو گذشته از حمله سایبری گسترده به نهادهای رسمی و وزارتخانه‌ های این کشور خبر داده و اعلام کردند که سایت‌ های وابسته به این نهادها دچار اختلال شده و دسترسی به آنها ممکن نیست.
در همین زمینه روزنامه فرامنطقه‌ ای رای‌ الیوم با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد، که مقامات رسمی و رسانه‌ های اسرائیلی همچنان در موضع گیری خود نسبت به حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی اسرائیلی ها در اقلیم کردستان عراق، سردرگم هستند.
حالت آماده باش در اسرائیل پس از حمله پهپادی ایران به عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
حالت آماده باش در اسرائیل پس از حمله پهپادی ایران به عراق
در حالی که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که سرویس جاسوسی موساد اسرائیل را در اربیل عراق مورد هدف قرار داده است، تلویزیون رسمی اسرائیل به نقل از منابع ارشد امنیتی این کشور گزارش داد که موساد صحت این خبر را نه تایید و نه تکذیب می‌کند.
رای الیوم افزود: در این شرایط صهیونیست‌ها همچنان مشغول اختراع یک روایت جدید درباره این ضربه موشکی هستند که از ایران دریافت کردند؛ روایتی که برای شهرک‌ نشینان صهیونیست و کل جهان قابل قبول باشد که البته به گفته رسانه‌ های صهیونیستی این امر بسیار دشوار است.
با وجود این که حدود چهار روز از حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان عراق می‌گذرد؛ اما این مسئله همچنان در راس اولویت‌های منابع و رسانه‌های اسرائیلی قرار دارد. رسانه‌ های عبری زبان که طبق قوانین سختگیرانه این کشور و بر اساس سانسور نظامی فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا این حمله موشکی ایران را در قالب یک تحول استراتژیک در جنگ با ایران در چندین جبهه توصیف کنند.
در این زمینه وب سایت اسرائیلی والا روز سه شنبه به نقل از محافل ارشد امنیتی این کشور اعلام کرد: ایران ثابت کرده است که می‌تواند با ابزارهای مختلف از جمله موشک‌ها و پهپادها و حملات مسلحانه پاسخ اسرائیل را بدهد.
هاآرتص: بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل اتفاق افتاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
هاآرتص: بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل اتفاق افتاد
در همین راستا امیر بوحبوط کارشناس نظامی اسرائیل با انتشار مقاله‌ای به نقل از منابع ارشد امنیتی این کشور اعلام کرد که حمله موشکی ایران به اربیل عراق در ادامه تهدیدات ایران در سال‌ های اخیر برای گرفتن انتقام خون سربازان و افسران ایرانی در سوریه بود. ایرانیان هرگز نبرد نامحدود با اسرائیل را رها نخواهند کرد و وقایع میدانی صحت این ارزیابی‌ ها و همچنین کارآمدی توانمندی‌ های ایران را ثابت کرده است.
این کارشناس اسرائیلی ادامه داد: ایران ثابت کرده که می تواند با ابزارها و روش‌های مختلف پاسخ اسرائیل را بدهد.
در ادامه مقاله رای‌ الیوم آمده است: نکته قابل توجه در همه گزارش‌ها و ارزیابی‌ های اسرائیل درباره حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مقر جاسوسی این رژیم در اربیل عراق این است که رژیم اشغالگر در واکنش به این حمله، تلاش می‌کند تاریخچه‌ای از عملیات‌های قدیمی خود علیه مقاومت را یادآوری کند.
بر اساس این گزارش، در واقع این تلاش اسرائیلی ها در راستای توجیه شکست‌ های این کشور مقابل افکار عمومی شهرک‌ نشینان اسرائیلی صورت می‌گیرد و مقامات اسرائیلی تلاش دارند به شهرک‌ نشینان بگویند که اسرائیل در "جنگ بین جنگ‌ ها" قرار دارد و معادله این جنگ امروز تغییر کرده است.
رئیس موساد هم قرنطینه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
موساد دوباره در تاسیسات هسته ای ایران
به نوشته این رسانه، همچنین هنوز مشخص نیست بعد از حمله موشکی که پایگاه موساد در اربیل عراق را مورد هدف قرار داد، ایرانی‌ها به همین حمله اکتفا کنند و ممکن است حملات دیگری در امتداد آن انجام بگیرد. این حمله ممکن است در طول مرزهای فلسطین اشغالی از ارتفاعات جولان و یا در عرصه هوایی برای ضربه زدن به هواپیماهای اسرائیلی باشد.
رای‌ الیوم نوشت: در پایان باید به این نکته توجه کنیم فارغ از هر اتفاقی که افتاده و یا خواهد افتاد، در این میان رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ارتش آن برای مقابله با تهدیدات ایران مجبور است هوشیاری خود را در دریا و زمین و آسمان بالا برده و در بالاترین سطح آماده‌ باش قرار بگیرد. این حمله موشکی ایران همچنین بار دیگر ارزیابی‌های اشتباه مسئولان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را فاش کرد؛ جایی که آنها مدعی بودند ایران در شرایط حساسی قرار دارد و برای دادن پاسخ اسرائیل عجله نخواهد کرد؛ اما اتفاقی که افتاد همه ارزیابی‌ها و محاسبات صهیونیست‌ ها را به هم ریخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала