درخواست زلنسکی در سخنرانی در برابر کنگره آمریکا: سامانه های دفاع هوایی در اختیار اوکراین قرار گیرد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در برابرکنگره آمریکا خواستار ارائه سامانه‌های دفاع هوایی از جمله اس-300 به عنوان جایگزینی برای منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در برابر کنگره آمریکا گفت: "آیا من درخواست زیادی دارم، ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین برای نجات مردم، آیا ما خیلی زیاد درخواست می کنیم... اگر خیلی زیاد است، ما یک جایگزین ارائه می دهیم، ما می دانیم که به چه نوع سامانه های دفاعی نیاز داریم، اینها اس 300 و سایر سیستم‌های مشابه (دفاع هوایی) هستند". شبکه‌های تلویزیونی محلی سخنرانی او را به صورت زنده پخش کردند.
او خطاب به کنگره آمریکا گفت: "من باید از آسمان خود محافظت کنم و به کمک شما نیاز دارم."
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала