جنس تضمین‌هایی که روسیه در برجام می‌خواهد با ایران متفاوت است

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Iranلوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
سفیر روسیه در تهران اظهار داشت که می‌خواهیم همکاری دوجانبه بین ایران و روسیه بلامانع و بدون هیچ تاثیری از امریکا ادامه پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که "در ایران برخی رسانه‌ها و جناح‌ها هستند که می‌گویند درخواست‌های روسیه برای تضمین کتبی، همان درخواست ایران برای تضمین عدم خروج از برجام است. آیا این درست است؟"، تصریح کرد: من نمی‌دانم. درخواست‌هایی که ایران دارد کاملا منطقی است، ما قبول داریم، مثلا ایران می‌گوید که آیا شما مطمئن هستید در سال ۲۰۲۴ چه کسی رییس‌جمهور امریکا می‌شود و اگر جمهوری‌خواهان برگردند که از همین الان می‌گویند توافق را قبول ندارند.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اولیانوف: رسیدن برجام به آمریکا بستگی دارد نه به روسیه!
جاگاریان تصریح کرد: اینجا یک سوال منطقی به وجود می‌آید، بعد از امضای برجام شورای امنیت قطعنامه ۲۲۳۱ را تصویب کرد که یک سند حقوقی است و بعد آقای ترامپ آمد و گفت قبول نمی‌کنیم. چطور می‌شود به آنها اعتماد داشت؟ الان ان‌شالله ان‌شالله ما خیلی خوشحال می‌شویم که به برجام برگردند، اما اگر دوباره جمهوری‌خواهان بر سر قدرت برگردند چه می‌شود؟ چه باید بکنیم؟ آنها همین الان هم می‌گویند که توافق را قبول ندارند. در نتیجه شرکت‌های اروپایی، شرکت‌های آسیایی مانند ژاپن و کره جرات ندارند به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری بلندمدت بکنند و پروژه‌های درازمدت بر عهده بگیرند، چون هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین بدهد، چطور می‌شود به امریکا اعتماد داشت؟
سفیر روسیه در ایران در پاسخ به این سوال که "تایید می‌فرمایید که جنس تضمین‌هایی که روسیه می‌خواهد با جنس تضمین‌هایی که ایران می‌خواهد متفاوت است؟"، گفت: بله، باهم فرق می‌کند. ما می‌خواهیم همکاری دوجانبه بین ایران و روسیه بلامانع ادامه پیدا کند، بدون هیچ تاثیری از امریکا و متحدانش.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала