بوریس جانسون: به دنبال امتناع از خرید نفت و گاز روسیه روزهای سختی برای غرب در پیش است

© Sputnik / Vitaly PodvitskiДжонсон: Западу предстоят трудные времена"
Джонсон:  Западу предстоят трудные времена - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، هشدار داده که در صورت قطع خرید منابع انرژی از روسیه و تسریع انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر، روزهای سختی برای غرب در پیش است. او در مقاله خود برای دیلی تلگراف در این باره نوشت.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر بریتانیا می نویسد:" شکی ندارم که روزهای سختی در راه است. روند جدا شدن از نفت و گاز به طور کلی از مواد هیدروکربنی روسیه ، برای جهان دشوار خواهد بود. اما این ممکن است".
وی این ادعا را اشتباه خواند که غرب به خود اجازه داد روابط با مسکو را پس از حوادث سال 2014 عادی کرده و شروع به افزایش واردات انرژی از روسیه کند. به گفته وی، کشورهای غربی با پایان دادن به وابستگی خود به انرژی روسیه، می‌توانند رهبری فدراسیون روسیه را از "پول نقد محروم کرده، استراتژی وی را نابود کرده و این کشور را مهار کنند".
تحریم نفتی آمریکا برای چلوگیری از واردات فرآورده‌های نفتی روسیه نه تنها آمریکایی‌های عادی، بلکه اروپایی‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. قیمت بنزین در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در حال شکستن رکورد است و به 2 یورو در هر لیتر رسیده است. شرکت های آلمانی به طور جدی نگران ورشکستگی گسترده هستند و افزایش قیمت مواد غذایی دانمارکی ها را نگران کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала