امیرعبداللهیان منکر ارتباط بین پرداخت بدهی انگلیس به ایران و آزادی شهروندان دو تابعیتی زندانی شد

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با بیان این که بدهی انگلیس به ایران پرداخت شد، تاکید کرد: هیچ ارتباطی میان آزادی این مبلغ و افرادی که به اتهام امنیتی در ایران بازداشت شدند، وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ١٤٠١ که با حضور سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران در محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امورخارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد آزادی نازنین زاغری اظهار داشت: بیش از ٣٩٠ میلیون پوند پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص برخی خریدهای دفاعی که از انگلستان داشتیم از این کشور مطالبه داشتیم.
امیر عبداللهیان همچنین تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.
Nazanin Zaghari-Ratcliffe - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
تحویل نازنین زاغری به تیم انگلیسی در فرودگاه امام خمینی + ویدئو
وی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته تماس های فشرده ای میان من و وزیر خارجه انگلیس برقرار بود و هدف ما این بود که بتوانیم این مطالبات را زنده کنیم تا این مبلغ به بانک مرکزی ما وارد شود.
وزیر امورخارجه ایران گفت: به صراحت اعلام می کنم که هیچ ارتباطی میان آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرایم آنها ثابت شد و قوه قضاییه باید در خصوص وضعیتشان تصمیم می گرفت، وجود ندارد.
وی گفت: ما چند روز پیش این مبلغ را دریافت کردیم اما به طور همزمان پیگیری های قضایی و روند قضایی برای درخواست آزادی این دو تن ادامه داشت، شاید از نظر زمانی روزهای آزادی و واریز پول نزدیک به هم بود اما ارتباطی میان این دو مساله وجود ندارد.
وزیر امورخارجه ایران افزود: آزادی این دو فرد (نازنین زاغری و انوشه آشوری) در نهایت با نگاه انسانی در جمهوری اسلامی ایران محقق شد.
امیرعبدالهیان افزود: اخباری که مبنی بر گرفتن پول و آزاد کردن این افراد منتشر می شود اخباری نادرست و نادقیق است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала