چراغ روشن موقع خوابیدن به سلامت قلب آسیب می زند

© Depositphotos.com / Syda_Productionsخواب
خواب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
مطالعات آزمایشگاه خواب حکایت از آن دارد که خوابیدن با چراغ روشن باعث آسیب رساندن به قلب می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله ای که در در مجله PNAS منتشر شده است، محققان دانشکده پزشکی "فاینبرگ" در دانشگاه نورث وسترن به این نتیجه رسیده اند که خوابیدن در اتاقی با نور متوسط می‌تواند به سلامت متابولیکی قلب افراد آسیب برساند.
در این مطالعه ثابت شده است که یک شب خواب در اتاقی با نور محیطی متوسط باعث افزایش ضربان قلب در شب و افزایش مقاومت به انسلولین هنگام صبح می‌شود.
تحقیقات زیادی به بررسی تاثیر نور صفحه نمایش‌ها بر کیفیت خواب و سلامتی انجام شده است که بخش عمده‌ای از این مطالعات بر تاثیر قرار گرفتن در معرض نور بر ریتم‌شبانه‌ روزی متمرکز بوده و نشان داده که اختلال‌هایی که در پی قرار گرفتن در معرض نور به وجود می‌آیند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌شوند.
در این مطالعه ۲۰ فرد جوان و سالم شرکت داشتند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه دو شب متوالی را در یک آزمایشگاه خواب تحت نور کم گذراندند در حالی که گروه دیگر یک شب را در نور ضعیف و شب دیگر را در نور متوسط خوابیدند.
دانیلا گریمالدی نویسنده اول این مطالعه خاطرنشان می کند که تیم او شاهد افزایش ضربان قلب در طول شب در شرکت‌کنندگانی بودند که در معرض نور شدیدتر قرار داشتند. این افزایش فشار بر قلب می‌تواند به طور قابل توجهی منجر به کاهش سلامت قلب در دراز مدت شود.
محققان همچنین شاهد افزایش مقاومت به انسولین در شرکت‌کنندگانی بودند که در نور متوسط شب را گذراندند. فیلیس زی، نویسنده ارشد این مطالعه نیز می افزاید: این یافته‌ها ممکن است نشانه‌هایی در مورد ارتباط نرخ بالای دیابت و قرار گرفتن در معرض نور فراهم کند.
اگرچه این تغییرات قلبی ناشی از خواب در زیر نور متوسط از نظر آماری قابل توجه بود اما باید خاطرنشان کرد که شرکت‌کنندگان هیچ تفاوتی در کیفیت خواب در دو نور ضعیف و متوسط گزارش نکردند. همچنین هیچ تفاوتی در ترشح ملاتونین مشاهده نشد.
زی می‌گوید: اگرچه این مطالعه کوچک است، اما یافته‌ها نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور متوسط چگونه می‌تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی شود که بلافاصله به طور ذهنی قابل درک نیستند. توصیه زی این است که نورهای شب را تا حد امکان کم کنید. او همچنین توصیه می‌کند از نورهای سفید یا آبی اجتناب کنید زیرا این نورها به طور بالقوه تحریک‌کننده‌تر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала