موساد دوباره در تاسیسات هسته ای ایران

© Creative Commonsرئیس موساد هم قرنطینه شد
رئیس موساد هم قرنطینه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
به گزارش رسانه های ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه از خرابکاری در تاسیسات هسته ای فردو جلوگیری کرد.
اسپوتنیک - در گزارشی آمده است: اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گروهی از افرادی را که قصد خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، منحل کرد. این گروه از افراد به خدمت گرفته شده توسط موساد، درست قبل از نوروز، سعی کردند مخفیانه به تجهیزات فوردو رخنه و به سانتریفیوژ حمله کنند و عملیات خرابکاری انجام دهند.
شبکه جاسوسی و خرابکاری اسرائیل برای این هدف به همسایه یکی از کارمندان تاسیسات هسته‌ای فردو نزدیک و با پول نقد، لپ تاپ، موبایل و توکن او را همراه کردند و برای جلب اعتماد کارمند تاسیسات هسته‌ای فردو، به او آموزش‌های لازم را دادند که بلافاصله این فرد و کارمند مورد نظر در تور اطلاعاتی قرار گرفته و پس از چند صباحی همه اعضای این شبکه خرابکاری بازداشت شدند.
در ادامه، به گفته سپاه، این جاسوس اسرائیلی جذب شده، با لباس مبدل به عنوان کارمند یکی از شرکت های هنگ کنگی و با کمک یک واسطه، قرار بوده با یکی از کارمندان تاسیسات فردو تماس گرفته و ظاهرا نرم افزاری را ارائه دهد و گام به گام به او نزدیک شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین می‌گوید: دستگیری‌ها در رابطه با طرح خرابکارانه فردو پس از شناسایی و دستگیری ۶ تروریست مسلح که برای کشتن چند اتباع خارجی شاغل در پروژه‌های زیربنایی در استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند، صورت گرفت.
سپاه خرابکاری برنامه ریزی شده در تاسیسات هسته ای را خنثی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
سپاه خرابکاری برنامه ریزی شده در تاسیسات هسته ای را خنثی کرد
در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است که یک "گروه حامی تروریست" نیز شناسایی و بازداشت شده است. سپاه توضیحی نداد که این افراد از کدام کشور به ایران آمده اند و دقیقا قصد کشتن چه کسانی را داشته اند.
انفجار و خرابکاری در تاسیسات صنعتی بارها در ایران رخ داده است.آخرین مورد در تابستان ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که نیروهای امنیتی ایران سه نفر را به اتهام خرابکاری در یک نیروگاه که برق کل پایتخت ایران را تامین می کرد، بازداشت کردند.
حتی پیش از این نیز در یکی از تأسیسات سازمان انرژی اتمی خرابکاری صورت گرفته بود و در آوریل ۲۰۲۱ حادثه و انفجار بزرگی در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد. تقریباً در تمام این حوادث، ایران موساد اسرائیل را مقصر دانسته است.
دکتر حسین رویوران کارشناس خاورمیانه، علوم سیاسی در کشورهای عربی و استاد دانشگاه تهران، در این رابطه به پرسش های خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.
این واقعیت چه ارتباطی با حملات موشکی اخیر به اربیل دارد؟
در ارتباط با بحث تخریب در سایت هسته ای بیش از یکسال است که یک افسر موساد با یک تکنیسین ارتباط می گیرد و سازمان های اطلاعاتی ایران نسبت به این کیس در هوشیاری کامل قرار داشتند و از روزهای اول در جریان قرار داشتند ولی برای کشف این شبکه این گروه را تحت نظر خود قرار دادند، این افسر در شمال اقلیم کردستان مستقر بوده و از طریق سفر به اقلیم کردستان ارتباط خود را با این گروه نفوذی در داخل ایران حفظ می کند و دستورات و هماهنگی های لازمه را از خاک اقلیم مخابره می کرد.
همچنین پرواز پهپادهایی که مدتی پیش از سوی اقلیم کردستان به کرمانشاه ایران انجام شد مزید بر علت شد که ایران به این نتیجه برسد که امنیت ملی ایران از خاک اقلیم کردستان دچار مخاطره می شود.
کردستان عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
حملات موشکی گسترده به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل عراق+ تصاویر
البته ممکن است جمهوری اسلامی ایران بحث به شهادت رسیدن دو افسر ایرانی در سوریه و همچنین به مخاطره افتادن امنیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی از خاک اقلیم کردستان، به این قطعیت رسیده باشد که هم در دفاع از امنیت ملی و هم در انتقام خون افسرانش که در سوریه به شهادت رسیدند باید پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی بدهد و هشداری به اسرائیل داده باشد که حوزه پاسخ ایران کل منطقه است.
ایران با این اقدام به گونه ای نشان داده است که اشراف اطلاعاتی کامل و توان انجام چنین عملیات هایی را نیز دارد.
ایران چگونه می تواند موساد را پاسخگو بداند؟
ایران اطلاعات دقیقی در طول مدت زیادی جمع آوری کرده و داشته که اقدامات خرابکاری و جاسوسی از طریق افسران اطلاعاتی موساد در خاک اقلیم کردستان انجام می شود؛ علاوه بر این زمانیکه وزارت خارجه عراق سفیر جمهوری اسلامی ایران جناب مسجدی را پس از این عملیات احضار کرد، ایران با صراحت اعلام کرد که ۴ مرکز فعالیت موساد در اقلیم کردستان از طرف ایران شناسایی شده، یکی از این مراکز زده شده و ۳ مرکز دیگر همچنان وجود دارند و مشغول به فعالیت هستند؛ اگر این مراکز جمع نشوند ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد که در آینده این ۳ مرکز را نیز مورد حمله خود قرار دهد چرا که ایران هرگونه فعالیت علیه امنیت ملی خود را نمی پذیرد.
هاآرتص: بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل اتفاق افتاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
هاآرتص: بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل اتفاق افتاد
این نشان دهنده اشراف کامل اطلاعاتی ایران از مراکز اطلاعاتی موساد در شمال عراق است که تحت نظر ایران قرار دارند.
چه مجازاتی در انتظار اعضای گروه خرابکاران است؟
در واقع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نوع و میزان مجازات این افراد را تعیین می کند؛ تمامی اینها به میزان همکاری آنها و نیت افراد بستگی دارد و تاثیرگذار خواهد بود، این که این افراد درصدد چه اقداماتی بوده اند، هنوز مشخص نیست که اعضای این گروه چند نفر بوده اند و چه ماموریت هایی داشته اند، ما در حال حاضر فقط از یکی از ماموریت های این گروه توسط دولت ایران مطلع شده ایم و آن تخریب سانتریفیوژها در نیروگاه فوردو تا پیش از سال نو (۲۰ ماه مارس) بوده؛ اما ماموریت های دیگه همچنان مشخص نشده است، لذا طبق قانون و بر اساس رای قوه قضائیه جمهوری ایران این افراد محاکمه خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала