مدل مویِ دم اسبی در مدارس ژاپن ممنوع شد +عکس

© Fotolia / MilatasЯпонка с дочерью в парке
Японка с дочерью в парке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
مقامات مدارس ژاپن از ممنوعیت مدل موی "دم اسبی" به علت اینکه موجب تحریک می‌شود خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، مدارس ژاپن دانش‌آموزان دختر را از بستن مدل موی "دم اسبی" منع کردند و علت آن را تحریک جنسی پسران مدارس از این نوع پوشش عنوان کردند.
پایگاه خبری "نیویورک پست" در این‌باره نوشت: "طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط پایگاه "vice" در سال ۲۰۲۰ در استان "فوکوکای" در کشور ژاپن، پیش‌تر از هر ۱۰ مدرسه یکی از آنها اقدام به ممنوع کردن بستن مدل موی دم‌اسبی کرده است.
والدین و دانش‌آموزان به‌طور یکسان نسبت به قوانین نحوه آرایش و لباس پوشیدن در ژوئن ابراز خشم کردند و دولت ژاپن را تحت فشار قرار داده‌اند تا قوانین هیئت‌های آموزشی استان را بازبینی کند.
ممنوعیت مدل دم‌اسبی و رنگ لباس تنها دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای نیست که دانش‌آموزان ژاپنی باید رعایت کنند، مدارس محدودیت‌های بیشتری مانند رنگ جوراب، طول دامن و حتی شکل ابروهای نوجوانان را اعمال می‌کنند، آنها همچنین باید رنگ کردن مو را کنار بگذارند." کاربران با کنایه و خنده عنوان می‌کنند فقط ایران نیست که به این مسائل توجه می‌کند در سایر کشورها نیز قوانین سختگیرانه برای بودن دختران و پسران در نزدیکی یکدیگر وجود دارد. برخی از کاربران عنوان می‌کنند بهار است از پسران پرسید که چه چیزهایی آنها را تحریک می‌کند و دقیقا همان‌ها را ممنوع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала