امیرعبداللهیان: سفر به مسکو برای پیگیری توافقات بین روسیه و ایران است

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت که ایران جنگ را در سراسر جهان محکوم می کند و تحریم های یکجانبه علیه کشورها نیز راه حل مناسبی برای مشکلات نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در هنگام ورود به مسکو جهت دیدار با همتای روسی خود در جمع خبرنگاران گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف انجام می شود؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای رئیس جمهور به مسکو انجام شد و توافقاتی که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.
این دیپلمات عالی رتبه ایران موضوع دوم سفر خود را تحولات اوکراین و تحولات جدیدی که در عرصه منطقه ای و بین المللی رخ داده عنوان کرده و خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم نسبت به این تحولات و اتفاقات بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می کنیم؛ چه در اوکراین، چه در افغستان، چه در یمن و یا هر نقطه دیگری.
وزیر خارجه ایران افزود: ما تحریم ها را محکوم می کنیم و اعمال تحریم های یک جانبه علیه کشورها و ملت ها را نیز روش نادرستی می دانیم.
وی همچنین گفت: موضوع دیگری که در این سفر مورد توجه ما است پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم هاست.
امیرعبداللهیان بیان داشت: در اظهارنظر ها و اخبار این گونه منتشر می شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و دیگر طرف های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم ممکن است که از طرف روسیه با توجه به برخی از مطالبی که در رسانه ها مطرح شده این موضوع حمایت لازم را نداشته باشد. البته من از گفت وگوی تلفنی اخیری که با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نداشتم و امیدوارم در گفت وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار ایران در وین قرار بگیرد ان‌شاءالله به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала