آمریکا به چین هشدار داد

© REUTERS / Kevin Lamarque     خانم جن ساکی یکی از پردرآمدترین کارمندان کاخ سفید است
خانم جن ساکی یکی از پردرآمدترین کارمندان کاخ سفید است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
آمریکا: عواقب حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین جدی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اگر چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهد شد.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: "اگر چینی ها کمک های نظامی یا غیره به روسیه ارائه کنند، به گونه ای که تحریم های ما را نقض کند، با عواقب قابل توجهی روبرو خواهند شد.
جیک سالیوان مشاور امنیتی ملی آمریکا در دیدار خود با یانگ جیچی همتای چینی خود در شهر روم ایتالیا در این خصوص به مقامات چینی توضیح داده است".
همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.
اروپا احتمالا به جای گاز به زغال سنگ روی خواهد آورد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اروپا احتمالا به جای گاز به زغال سنگ روی خواهد آورد
گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
پوتین: غربی ها آشکارا مزدوران خارجی را از سراسر دنیا به اوکراین اعزام می کنند
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала