پخش جنجالی‌ ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از تلویزیون + عکس

© Fotolia / Andrey Burmakinتلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای
تلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
یکی از پربیننده‌ترین بخش‌های کنداکتور نوروزی تلویزیون ایران، پخش فیلم‌های سینمایی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هر ساله تلویزیون برای این ایام، جدیدترین فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی را استفاده می‌کند. اما به نظر می‌رسد امسال سهم پخش فیلم‌های سینمایی ایرانی جدید کمتر از سال‌های گذشته باشد.
چرا که اگر به فهرست فیلم‌های سینمایی تعطیلات عید نوروز سال ۱۳۹۹ نگاه کنیم، نام‌های آشنایی همچون "شبی که ماه کامل شد" نرگس آبیار، "تختی" بهرام توکلی، "سرخپوست" نیما جاویدی و حتی فیلم "زندانی‌ها" مسعود ده‌نمکی را برای اولین بار روی آنتن برد. در آن سال ۱۴۰ فیلم جدید سینمایی ایرانی و خارجی از تلویزیون پخش شد.
در سال ۱۴۰۰ فیلم‌های متنوعی روی آنتن رفتند؛ در کنار پخش "خروج" ابراهیم حاتمی‌کیا، سیما در دقیقه ۹۰ اعلام کرد که سورپرایزی دارد و بهترین فیلم جشنواره فجر را به همراه "تک‌تیرانداز" برای اولین بار قبل از اکران در تلویزیون به نمایش درآورد. بنابراین "یدو" و "تک تیرانداز" قبل از اکران عمومی به تلویزیون آمدند. بعد از اکران این دو فیلم، ترجیح دادند در تلوبیون اکران آنلاین داشته باشند.
اما شاید تنها شگفتانه امسال جشنواره‌های سینمایی تلویزیون، حضور "مارمولک" بعد از دو دهه باشد. فیلمی که کمال تبریزی در دهه ۱۳۸۰ ساخته و اکران آن با اتفاقات عجیب و غریبی همراه شد. پرویز پرستویی نقش اول این فیلم را بازی کرد و بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، مرحوم رضا سعیدی، مهران رجبی، فریده سپاه منصور، سهیلا رضوی، رعنا آزادی‌ور، مائده طهماسبی، نقی سیف جمالی، سیدمهرداد ضیایی، سیروس همتی، حسین سلیمانی و فرزین محدث در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
این فیلم در مدت کوتاهی که روی پرده اکران قرار داشت، بیش از ۸۰۰ میلیون در آن زمان به فروش رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала