چرا ورود خودروهای لوکس به ایران ممنوع می‌شود؟

CC0 / Pixabay / خودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: واردات خودرو باید به گونه‌ای و در محدوده قیمتی انجام شود که تنظیم‌کننده بازار باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عزت‌الله اکبری تالارپشتی روز 14 مارس(دوشنبه)‌ اعلام کرد موضوع واردات خودرو و اینکه چه نوع خودروهایی و در چه بازه قیمتی باید وارد شود، در اختیار دولت است.
وی در ادامه افزود: "دولت با توجه به سلیقه آحاد جامعه و نیاز بازار، باید به اقدام در این حوزه بپردازد. نظر ما نمایندگان خانه ملت نیز همان نظر مردم است و معتقدیم نباید منابع این مهم فقط صرف واردات خودروهای لوکس شود که در این صورت هیچ تاثیری بر تنظیم بازار خودرو نخواهد داشت.
در زمینه اینکه سیاست واردات خودرو در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت یا خیر، مقرر شده دولت نیازسنجی کرده و تشخیص بدهد که آیا واردات خودرو تداوم داشته باشد یا محدودیت‌هایی در این خصوص اعمال شود".
سردار آزمون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
جنجال رونمایی خودرو فوق لاکچری سردار آزمون در میان کاربران +ویدئو
کارشناسان معتقدند دولت قبل با به‌هم ریختن بازار خودرو به مردم ظلم کرد و امروز واردات خودرو هر چند به صورت محدود به عنوان راهکار اصلی برای برون‌رفت از شرایط نابسامان بازار خودرو مطرح است.
ابراهیم رئیسی، رییس‌ جمهور ایران در دستور هشت ماده‌ای در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد و دستور داد سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک "خودروی اقتصادی" با ساختار به روز، فراهم شود. در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید سه خودروی قدیمی متوقف و سه خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.
رئیسی در این دستور ادامه داد: "نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکت های خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداکثر ظرف دو ماه آینده اقدام شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала