سالیوان: واشنگتن از عراق برای پاسخگویی ایران در خصوص گلوله باران اربیل حمایت می کند

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود
آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که رهبران آمریکا، عراق و کردستان گلوله باران اربیل توسط ایران را محکوم می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت: ایالات متحده به همراه نخست وزیر عراق و مقامات کردستان، عملیات موشکی در کردستان عراق توسط ایران را محکوم می کنند و طرفین برای پاسخگویی ایران تلاش خواهند کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولیت حمله موشکی به اربیل را بر عهده گرفت و اعلام کرد که موفق شده پایگاه‌های مخفی اسرائیل در کردستان عراق را هدف قرار دهد. با این حال، مقامات محلی گزارش دادند که هیچ پایگاه اسرائیلی در آنجا وجود ندارد و راکت ها به یک منطقه مسکونی اصابت کردند به ویژه در منطقه ای که در آن مجتمع جدید کنسولگری ایالات متحده در حال ساخت است.
سالیوان خاطرنشان کرد که ایالات متحده حمله موشکی به کردستان عراق را محکوم می کند. وی افزود: در پی این عملیات یک ساختمان مسکونی در اربیل "بدون هیچ توجیهی" گلوله باران شد.
سالیوان: اماکن و شهروندان آمریکایی تحت تأثیر حمله ایران به اربیل قرار نگرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
سالیوان: اماکن و شهروندان آمریکایی تحت تأثیر حمله ایران به اربیل قرار نگرفتند
"ایالات متحده به همراه نخست وزیر و مقامات کردستان عراق، این تجاوز به حاکمیت عراق و اقلیم کردستان را محکوم می کنند. ما از دولت عراق در این امر حمایت خواهیم کرد. سالیوان در بیانیه ای گفت: ایران پاسخگو است و ما از شرکای خود در خاورمیانه برای مقابله با چنین تهدیدهایی از سوی ایران حمایت خواهیم کرد.
مقامات عراق خواستار توضیح ایران در رابطه با عملیات موشکی در کردستان عراق شدند و اعتراض خود در این رابطه را به سفیر این کشور در بغداد اعلام کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала