روسیه و چین به فکر یک ارز واحد مستقل هستند

© Depositphotos.com / Leeestatروسیه و چین به فکر یک ارز واحد مستقل هستند
روسیه و چین به فکر یک ارز واحد مستقل هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
جامعه اقتصادی اروپا و چین تصمیم گرفتند یک سیستم پولی و مالی مستقل بین المللی ایجاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، چین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEC) که شامل روسیه نیز می شود، در فکر ایجاد یک سیستم پولی و مالی مستقل بین المللی هستند. برای این کار کشورها تصمیم گرفتند یک ارز واحد بین المللی را معرفی کنند.
این تصمیم پس از یک کنفرانس ویدئویی در مورد همکاری بین اتحادیه اروپا و چین اتخاذ شد. ارزش پول جدید به عنوان شاخصی از ارزهای ملی کشورهای شرکت کننده و قیمت کالاها محاسبه می شود. شرکت کنندگان در جلسه موافقت کردند که پیش نویس را برای بحث تا پایان ماه مارس ارائه کنند.
سرگئی گلازیف وزیر ادغام و اقتصاد کلان اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: با توجه به چالش ها و خطرات مشترک مرتبط با رکود اقتصاد جهانی و اقدامات محدودکننده علیه کشورهای اوراسیا و چین، کشورهای ما باید همکاری های عملی را هم در سطح گفتگوهای کارشناسی منظم و هم در حوزه اقدامات و پروژه های مشترک تشدید کنیم.
وی یادآور شد که چین اولین کشوری در جهان بود که پس از قرنطینه همه‌ گیری کرونا به مرحله بهبود اقتصاد ملی رفت.
روسیه همچنین قصد دارد روابط تجاری با هند را ساده کند. کشورها در حال بررسی انتقال به شهرک های تجاری به روبل و روپیه هستند. برای ایجاد مکانیزم تسویه، آنها می خواهند از یوان چین به عنوان ارز پایه استفاده کنند. این طرح به صادرکنندگان هندی این امکان را می دهد که به جای دلار یا یورو، برای بهای کالاهای خود به ارز محلی پرداخت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала