در نتیجه حمله نظامیان اوکراین به دونتسک، 20 نفر کشته شدند

© Sputnik / Mikhail ParhomenkoПоследствия ночного обстрела в Калининском районе Донецка
Последствия ночного обстрела в Калининском районе Донецка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
ستاد دفاع ارضی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که بر اثر حمله نیروهای اوکراینی به دونتسک با استفاده از موشک توچکا-او، 20 نفر کشته و 23 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد دفاع ارضی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که بر اثر حمله نیروهای اوکراینی به دونتسک با استفاده از موشک توچکا-او، 20 نفر کشته و 23 نفر زخمی شدند.
در این بیانیه آمده است: "تشکیلات مسلح اوکراین بار دیگر از سامانه موشکی تاکتیکی توچکا- او در مناطق مسکونی دونتسک برای نسل‌کشی غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی استفاده کردند".
اطلاعات مربوط به قربانیان در حال مشخص شدن است. رهبری جمهوری همچنین اطلاعاتی در دست دارد که کودکان در جریان این حمله کشته شده اند. مقامات به عنوان یک حمله تروریستی به این حمله برخورد می کنند.
به گفته دنیس پوشیلین، ریاست جمهوری خلق دونتسک، این موشک حاوی یک بار خوشه ای بود. شهردار شهر الکسی کولمزین پیشتر گفته بود که در نزدیکی عمارت دولتی مورد هدف قرار گرفت.
نیروهای جمهوری خلق لوهانسک همچنین از یافتن محل کشتار جمعی غیرنظامیان در منطقه راه آهن پوپاسنیانسکایا خبر دادند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
پوتین: اتحاد جماهیر شوروی همیشه تحت تحریم زندگی کرده و به موفقیت رسیده است
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала