تحریم های ضد روسیه چگونه بخش فضایی را تهدید می کند؟

© Photo / NASA ایستگاه فضایی
 ایستگاه فضایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
تحریم های غرب علیه روسیه و اقدامات تلافی جویانه مسکو پروژه های گران قیمت فضایی بین المللی را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سوئیسی SRF، غرب ارزیابی کرد که تحریم های ضد روسیه چگونه بخش فضایی را تهدید می کند. تحریم های غرب علیه روسیه و اقدامات تلافی جویانه مسکو پروژه های گران قیمت فضایی بین المللی را تهدید می کند و پیامدهای مهمی بر سطح اروپا تأثیر می گذارد.
یکی از پروژه های تحت تاثیر ممکن است ماموریت مشترکExoMars باشد که در آن یک مریخ نورد اروپایی باید به مریخ پرتاب شود.
به گفته کارل اوربان، روزنامه‌نگار علمی که سال‌هاست موضوع فضا را پوشش می‌دهد، ماژول فرود که برای مریخ‌نورد بسیار مهم است، توسط روسیه طراحی و ساخته شده است و پرتاب این مأموریت نیز از روسیه برنامه‌ریزی شده است. به گفته اوربان، "بسیاری از مردم منتظر هستند" آژانس فضایی اروپا (ESA) پرتاب را لغو کند.
روسیه در حال توسعه طرحی برای تمیز کردن فضا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
روسیه در حال توسعه طرحی برای تمیز کردن فضا است
در عین حال، این روسیه است که در حال حاضر درگیر جهت گیری ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در فضا است، به همین دلیل است که شرکای غربی تا حدی به آن وابسته هستند.
در عین حال، روسیه نیز عمیقاً در این ایستگاه ریشه دوانده است، بنابراین، به گفته اوربان، علاقه چندانی به جداسازی بخش خود ندارد. همانطور که این روزنامه نگار گفت، خروج مسکو از برنامه همکاری فضایی "یک رویداد دراماتیک است. اکنون شتابی در توسعه رویدادها وجود دارد که قبلاً در سال های اخیر مشاهده شده است: کشورهای غربی و روسیه پروژه های خود را دنبال می کنند."
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده تحریم هایی را برای محدود کردن صادرات محصولات با فناوری پیشرفته به روسیه اعمال کرد که صنعت فضایی را تحت تأثیر قرار داد.
روسیه متعاقبا از پرتاب ماهواره های شرکت انگلیسیOneWeb از بایکانور خودداری کرد و همچنین عرضه موتورهای موشکیRD-180 وRD-181 به آمریکا را متوقف کرد.
همچنین دمیتری راگوزین، رئیس " روس‌کسموس"Roskosmos اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا، همکاری با شرکای اروپایی برای پرتاب از کورو به حالت تعلیق درآمده و همه پرسنل روسیه از گویان فرانسه را فراخوانده شدند. در عین حال، به گفته وی، شرکت دولتی مایل است ماموریتExoMars-2022 را که پرتاب آن برای سپتامبر برنامه ریزی شده است، حفظ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала