شرط مسكو براى ديدار پوتين و زلنسكى

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceشرط مسكو براى ديدار پوتين و زلنسكى
شرط مسكو براى ديدار پوتين و زلنسكى - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
درباره شرایط دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی در دومای دولتی روسیه صحبت شد.
به گزارش اسپوتنیک، آلکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه گفت: مذاکرات بین مسکو و کی‌یف به نتیجه رسیده است، برای رفع این توافقات، نیاز به نشستی بین روسای جمهور روسیه و اوکراین، ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی با حضور نمایندگان سایر کشورها است.
معاون دومای دولتی روسیه گفت: دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی ممکن است پس از موافقت اوکراین با شرایط مطرح شده از سوی روسیه برگزار شود. بیانیه میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با نشریه کومرسانت مبنی بر اینکه مسکو و کی‌یف در حال حرکت به سمت سازش هستند، نشان دهنده آغاز پیشرفت در مذاکرات است.
وی ادامه داد: این نشان می دهد که طرفین در مورد تعدادی از مسائل وارد بحث شدند. ما به یاد داریم که طرف اوکراینی، به عنوان مثال، قرار نبود در مورد مسائل کریمه، دونتسک و لوهانسک بحث کند، آنها می گفتند که تعلق ارضی این سرزمین ها در اختیار اوکراین است. اکنون آنها آماده گفتگو در مورد آن هستند، دیگر بحث بی طرفی وجود ندارد، اوکراین درک می کند که با وجود درخواست، حتی با توجه به موضوع پیوستن به ناتو از سوی آنها رد شده است.
به گفته میخائیل پودولیاک، مذاکرات بین رهبران روسیه و اوکراین زمانی امکان پذیر است که همه مسائل رویه ای حل و فصل شود و مذاکره کنندگان و وزرای خارجه کار خود را به پایان برسانند. الکسی چپا معتقد است که شرط مهم برگزاری چنین جلسه ای باید حضور طرف سوم در مذاکرات باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала