اروپا احتمالا به جای گاز به زغال سنگ روی خواهد آورد

© REUTERS / Mohammad Ismailاروپا احتمالا به جای گاز به زغال سنگ روی خواهد آورد
اروپا احتمالا به جای گاز به زغال سنگ روی خواهد آورد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
تحلیلگر مسائل انرژی در روسیه، یوری رایکوف پیشنهاد کرد که اروپا قادر خواهد بود گاز را با زغال سنگ جایگزین کند.
به گزارش اسپوتنیک، به دلیل قیمت های بالا و برنامه های کشورهای اروپایی برای کنار گذاشتن گاز روسیه، کشورهای اروپایی ممکن است به طور موقت به زغال سنگ روی بیاورند. یوری رایکوف، رئیس بخش انرژی مؤسسه انرژی و امور مالی در روسیه
با وجود احتمال بازگشت اروپا به زغال سنگ، هزینه آن نیز به ناچار شروع به رشد خواهد کرد.
اروپا در تلاش برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، شروع به استفاده بیشتر از زغال سنگ کرده است. کشورهای منطقه می توانند به زغالسنگ روی بیاورند، اما برای مدت کوتاهی تا در این مدت جایگزینی برای سوخت روسیه پیدا کنند. یوری رایکوف معتقد است، علاوه بر این، استفاده مداوم از این نوع سوخت فسیلی بر برنامه‌های مبارزه با تغییرات آب و هوایی تأثیر منفی می‌گذارد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
بورل به وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه اعتراف کرد
رئیس بخش انرژی مؤسسه انرژی و امور مالی در روسیه گغت: "اروپا اخیراً شروع به دنبال کردن سیاست تامین زغال سنگ کرده است، برخی از زیرساخت‌ها از پیش باقی مانده است. اما هیچ جایگزین بلندمدت یا حتی میان مدتی برای گاز روسیه نمی توان پیدا کرد. آنها بر برنامه ای که در اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود تمرکز خواهند کرد - هدف از این اقدامات به دنبال یافتن منابع دیگری از گاز به غیر از روسیه و ثانیاً توسعه انرژی های تجدید پذیر برای سوخت اروپا است. اما زغال سنگ به عنوان یک معیار بلند مدت نیست".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала