آمریکا به دنبال توافق جایگزین با ایران بدون روسیه است

CC0 / Pixabay / آمریکا به دنبال توافق جایگزین با ایران بدون روسیه است
آمریکا به دنبال توافق جایگزین با ایران بدون روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده برای حفظ برجام درباره استثنائات تحریم ها علیه فدراسیون روسیه مذاکره نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، گفته بود که مسکو از آمریکا ضمانت‌ های کتبی خواسته است مبنی بر اینکه تحریم‌ های روسیه در همکاری‌ های اقتصادی و نظامی-فنی این کشور با ایران پس از احیای برجام تداخلی نخواهد داشت. به نوشته این روزنامه، آمریکا برای "نجات" برجام، درباره معافیت‌ های تحریم‌ های "مرتبط با اوکراین" علیه روسیه بحث نخواهد کرد.
خاطرنشان می شود که واشنگتن تلاش خواهد کرد تا یک توافق نامه جایگزین منعقد کند که اگر مسکو از خواسته های خود دست نکشد، فدراسیون روسیه از آن مستثنی خواهد شد.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
وزارت خارجه ایران: موضع راستی آزمایی در مذاکرات وین حل شده است
این نشریه می‌گوید: اگر روسیه بر درخواست‌ های تضمینی اصرار کند یا پاسخ ندهد در هفته آینده، "واشنگتن باید" فوراً یک مسیر جایگزین را در نظر بگیرد.
در سال ۲۰۱۵، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران یک توافق هسته ای - برجام که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود، منعقد کردند.
در ماه می ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند.
در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌ های مربوط به تحقیقات هسته‌ ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌ سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала