وضعیت اضطراری استان هرمزگان در کنترل پشه آئدس

© AP Photo / Felipe Danaانبوهی از پشه های قاتل در امریکا دام ها را می کشند
انبوهی از پشه های قاتل در امریکا  دام ها را می کشند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
نشستی به منظور بررسی راهکارهای کنترل پشه آئدس با حضور نمایندگان وزارت بهداشت ایران برگزار گردید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، به منظور بررسی راهکارهای کنترل پشه آئدس ناقل بیماری های ویروسی تب دانگ و زیکا و چیکون گونیا نشستی با حضور مدیران ارشد و نمایندگان دستگاه های ذی نقش در ایران برگزار شد.
در این نشست که با توجه به فوریت و حساسیت موضوع کنترل پشه آئدس برگزار شد در مورد راه‌های انتقال پشه از مبادی ورودی زمینی، هوایی و خصوصا دریایی از طریق کشتی های تجاری مباحثی مطرح شد. همچنین در خصوص مشکلات و معضلات مربوط به ماندگاری لاستیک‌های فرسوده در گمرک، به عنوان یک پتانسیل بالقوه و خطر برای اشاعه بیماری ائدس و معضلات و خسارات اقتصادی که در منطقه و ایران در این خصوص وجود دارد نکات مهمی مطرح شد.
 پشه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
چطور می توانیم از نیش پشه بدور بمانیم؟
دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ایران در این نشست بیان کرد: با توجه به حضور بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در کشورهای همجوار و مناطق مرزی لازم است در اسرع وقت و با همکاری کلیه ذی نقشان و گروه های مردمی اقدامات کنترلی برای جلوگیری و انتشار بیماری به همراه آموزش های لازم به گروه های مختلف مردم انجام گیرد.
دکتر حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ضمن برشمردن تجارب موفق در کنترل و ریشه کنی مالاریا، با اشاره به نقش کلیدی و مهم این استان در تولید و صادرات فراورده‌های نفتی به اهمیت کنترل پشه و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن برای جلوگیری از زیان‌های اقتصادی در این زمینه تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала