دانشمندان آمریکایی معتقدند وجود شریک زندگی، کلید طول عمر است

© Depositphotos.com / Halfpointدانشمندان آمریکایی معتقدند وجود شریک زندگی، کلید طول عمر است
دانشمندان آمریکایی معتقدند وجود شریک زندگی،  کلید طول عمر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
دانشمندان آمریکایی از دانشگاه کالیفرنیا در شهر برکلی (ایالات متحده آمریکا) کلید طول عمر انسان ها را نام بردند.
به گزارش اسپوتنیک، معلوم شد افرادی که شریک زندگی دارند طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند. نتایج مطالعه دانشمندان در مجله Personality and Social Psychology ارائه شده است.
کارشناسان داده های 154 زوج میانسال و مسن را از سال 1989 تا 2009 تجزیه و تحلیل کردند. هر پنج سال یک بار، زوجین به آزمایشگاه می آمدند و در حضور دانشمندان درباره آخرین رویداها در روابط خود و همچنین در خصوص آن چیزهایی که دوست دارند یا برعکس باعث اختلاف نظر می شند، بحث می کردند.
۹ ماده غذایی موثر در طول عمر انسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
۹ ماده غذایی موثر در طول عمر انسان
محققان مکالمات 15 دقیقه ای تعارض بین زوج ها را ارزیابی و احساسات مثبت و منفی فردی و مشترک را بر اساس گفته های همسران، حالات چهره، لحن صدا و زبان بدن آنها شناسایی کردند. محققان سپس احساسات مثبت مشترک را که این زوج ها هنگام تماشای ویدیوهای مکالمات خود تجربه می کردند، شناسایی کردند. محققان همچنین فیلم‌ها را برای کشف نشانه‌هایی از هم‌زمانی غیرکلامی از جمله ژست‌هایی که نشانه‌های احساس عشق و محبت هستند، مانند لبخند، تکان دادن سر، و خم شدن به طرف مقابل، بررسی کردند .
معلوم شد که در طول تجربه مشترک احساسات مثبت، ضربان قلب همسران هماهنگ شده است. همچنین مشخص شد که سطح بالای تجربیات مثبت مشترک و ارتباط ذهنی در یک زوج، تظاهر مشکلات سلامتی در آنها را هموارتر و کمتر کرده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала