دانشمندان به مورچه ها یاد داده اند که سلول های سرطانی را از طریق بو پیدا کنند

CC BY 3.0 / RW Taylor, CSIRO Entomology / Dinosaur or Fossil Ants Nothomyrmecia macropsدانشمندان به مورچه ها یاد داده اند که سلول های سرطانی را از طریق بو پیدا کنند
دانشمندان به مورچه ها یاد داده اند که سلول های سرطانی را از طریق  بو پیدا کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
دانشمندان فرانسوی دریافته اند که مورچه ها می توانند سلول های سرطانی را با بوییدن تشخیص دهند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، دانشگاه سوربن پاریس، موسسه کوری و شرکت Inserm دریافتند که مورچه ها توانایی تشخیص سرطان در انسان را دارند. به نوشته Phys.org، نتایج این مطالعه در مجله iScience منتشر شده است.
دانشمندان روس ماده ای از گیاهان گرمسیری برای درمان سرطان ساختند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
ساخت داروی گیاهی سرطان توسط دانشمندان روس
در چارچوب این آزمایش، کارشناسان 36 حشره را مشاهده کردند. به گفته دانشمندان، مورچه های نوع Formica fusca پس از چند دقیقه تمرین، سلول های سالم انسان را از سلول های سرطانی تمیز دادند. کارشناسان توضیح دادند که هر رده سلولی بوی خاص خود را دارد که توسط مورچه ها مشخص می شود.
آزمایشات بیشتری برای ارزیابی اثربخشی این روش مورد نیاز است. با این حال، به گفته دانشمندان، نتایج حاصله نشان می دهد که مورچه ها پتانسیل بالایی در این زمینه دارند.
پیش از این، چند نفر از زنان بریتانیایی تعریف کرده بودند که چگونه سگ‌هایشان به تشخیص به موقع سرطان کمک می ‌کنند.