آزمایش نوع جدیدی از موشک قاره پیما در کره شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonکره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد
کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
آمریکا آزمایش موشک قاره پیما در کره شمالی را به منزله "تشدید جدی تشنج" دانست.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا اعلام کرده است که کره شمالی نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرده است. این خبر را شبکه تلویزیونی NBC News به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید منتشر کرده است.
منبع این شبکه تلویزیونی ، آنچه در کره شمالی اتفاق افتاد را "تشدید جدی تشنج" خواند و خاطرنشان کرد که واشنگتن پیونگ یانگ را به خاطر این آزمایش "به شدت"محکوم می‌کند. این مقام آمریکایی گفت که این آزمایش که تحت ظاهر به عنوان آزمایش فضایی انجام شده، در واقع برای ارزیابی سیستم جدید قبل از انجام آزمایش های آینده برای بررسی برد موشک جدید انجام شده است.
اعلام شرایط مذاکره کره شمالی با آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
کره شمالی یک ماهواره شناسایی پرتاب می کند
توضیح داده شده که ایالات متحده فعالیت های نظارتی و اطلاعاتی در دریای زرد را تشدید کرده است. مقامات همچنین دستور افزایش آمادگی نیروهای دفاع موشکی در منطقه را صادر کردند. منبع شبکه تلویزیونی افزود که روز جمعه 11 مارس، وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات جدیدی را علیه کره شمالی اعلام خواهد کرد.
پیش از این، رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، از پایگاه فضایی سوهه بازدید کرده و دستور مدرنیزه کردن آن را صادر کرده بود. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در آینده قرار است از این فرودگاه فضایی برای پرتاب موشک با ماهواره های چند منظوره از جمله ماهواره های تجسسی نظامی استفاده شود.
در 5 مارس، کره شمالی یک موشک بالستیک را در چارچوب آزمایشات نوبتی سامانه های ماهواره ای شناسایی پرتاب کرد. این نهمین آزمایش از ابتدای سال 2022 است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала