نبنزیا از اروپا خواست تا درباره تهدید بیولوژیکی در اوکراین فکر کند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از اروپا خواست تا درباره تهدید انتشار عوامل زیستی از اوکراین فکر کند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان جهانی که به ابتکار فدراسیون روسیه با موضوع برنامه‌های نظامی-بیولوژیک آمریکا در اوکراین تشکیل شد، بیان داشت: شبکه ای متشکل از حدود ۳۰ آزمایشگاه زیستی در اوکراین با بودجه ایالات متحده برای تقویت خواص بیماری زایی در بیماری‌های کشنده فعالیت می‌کردند.
نبنزیا تصریح کرد: در اختیار وزارت دفاع روسیه اسنادی وجود دارد که تأیید می‌کند شبکه‌ای از حداقل ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک در خاک اوکراین تشکیل گردیده که در آن آزمایش‌های بیولوژیکی بسیار خطرناک با هدف افزایش خواص بیماری زایی طاعون، سیاه زخم، وبا و سایر بیماری‌های کشنده با استفاده از زیست شناسی مصنوعی انجام می‌گردیده است.
روسیه اسنادی مبنی بر مطالعات خطرناک بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین کشف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
روسیه اسنادی مبنی بر مطالعات خطرناک بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین کشف کرد
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: من می خواهم به طور جداگانه همکاران اروپایی خود را مورد خطاب قرار دهم. در نزدیکی اتحادیه اروپا در تمام این سال‌ها یک زمین آزمایشی برای آزمایش‌های بیولوژیکی بسیار خطرناک وجود داشته است.
نبنزیا بیان داشت: ما از شما می‌خواهیم در مورد یک تهدید بیولوژیک بسیار واقعی برای کشورهای اروپایی که می‌تواند ناشی از انتشار کنترل نشده عوامل زیستی از اوکراین باشد،فکر کنید. همانطور که تجربه کووید-۱۹ نشان داده است، نمی‌توان جلوی آن را گرفت. در این سناریو، کل اروپا را پوشش خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала