قاچاق لاستیک خودروهای لاکچری با اتوبوس +عکس

© Sputnik / Alexey Philippov /  مراجعه به بانک تصاویر Car tire
Car tire - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
واردات غیرقانونی برخی از قطعات خودروهای وارداتی به ایران، کاسبی جدید سودجویان در ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، تحریم‌ها و برخی از محدویت‌ها در ایران سبب شده است دارندگان خودروهای وارداتی قطعاتی مانند لاستیک که در کشور‌هایی چون آلمان، فرانسه، کره و … تولید و وارد ایران می‌شود را با قیمت بالاتری بخرند و این مسئله دلیلی شد تا سودجویان با قاچاق لاستیک از طریق اتوبوس، لاستیک موردنظر این مدل خودروها را از غیرقانونی از مرز عراق وارد ایران کنند و با قیمت پایین‌تری آنها را به فروش بگذارند. این موضوع اخیر در فضای مجازی در میان کاربران ایرانی مطرح می‌شود و با واکنش جمعی از کاربران نیز همراه شده است.
قاسم خدامی، یکی از اعضای اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران در رابطه با این موضوع گفت: "حجم قابل‌توجهی ازلاستیک خودروهای لاکچری از عراق به شکل قاچاق و از طریق اتوبوس‌های مسافربری وارد ایران می‌شود. و این امکان از طریق افرادی که ارتباطاتی در عراق دارند این لاستیک‌ها را از نمایندگی‌های این کشور می‌خرند و از شبکه‌های غیررسمی وارد کشور ایران می‌کنند."
خدامی، همچنین با تکذیب شائبه دست دوم بودن این لاستیک‌ها عنوان کرد: "صاحبان خودروهای لاکچری چنین لاستیکی نمی‌خرند. آن‌ها معمولا با وسواس خاصی به نو بودن و حتی تاریخ تولید لاستیک توجه می‌کنند." علاوه بر این، وی درباره توان ایران در تولید این لاستیک‌ها نیز عنوان کرد: "ایران توانایی و ظرفیت کافی برای تولید تمام مدل‌های لاستیک لاکچری را ندارد. به همین جهت است که قاچاق اتوبوسی لاستیک رواج دارد. از طرفی قیمت لاستیک خودروهای لاکچری بستگی به قیمت دلار و بازار داخلی دارد. گرچه لاستیک‌های قاچاق هم در نوع خود گران هستند، اما اگر همین قاچاق اتوبوسی نباشد، بازار با کمبود مواجه می‌شود و قیمت‌ها به شکل افسارگسیخته بالا می‌رود."
کاربران عنوان می‌کنند این موضوع اتفاق عجیبی در ایران نیست چراکه پس از تحریم‌هایی که در این کشور به وجود آمد مردم برای حل مشکلات و مسائل خود سعی در دور زدن تحریم‌ها دارند. برخی از کاربران معتقدند افرادی که دارای خودروی لاکچری است توانایی خرید قطعات مربوط به ماشین خود را دارد و هر چقدر که بازار قطعات خودروهای لاکچری افسار گسیخته باشد آنها باز هم از پس خرید لوازمی که احتیاج دارند برمی‌آیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала