روش‌‌های کاربردی برای تشخیص وجود دوربین مخفی در مکان‌های مختلف +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Filippo MonteforteГость с фотоаппаратом на Венецианском кинофестивале
Гость с фотоаппаратом на Венецианском кинофестивале - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
موضوعی که برخی افراد به آن بی‌توجه هستند تشخیص وجود دوربین مخفی در اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از مردم با وجود فضاهای مجازی و پیشرفت تکنولوژی، نگران حریم خود هستند و از دوربین‌های مخفی و پنهان شده در مکان‌های مختلف واهمه دارند. به طور کلی سه روش اصلی برای بررسی وجود دوربین مخفی وجود دارد. اولین مورد از طریق جستجو برای یافتن فرکانس‌های رادیویی (RF)، مورد دوم از طریق ردیابی لنز و همین‌طور مورد سه بازرسی فیزیکی می‌باشد که وقت بیشتری می‌گیرد و نیاز به صبر و حوصله‌ی زیاد دارد. بسیاری از ابزارهای دستی اسکن فرکانس رادیو و لنز دوربین را به راحتی می‌توان از بازار تهیه کرد. بیشتر این وسایل قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار دارند.
یک کارشناس فنی روش کشف دوربین‌های جاسوسی در مکان‌های خصوصی مانند اتاق‌های هتل، خانه‌های چوبی، آپارتمان‌های مبله و رختکن در فروشگاه‌های تجاری را توضیح داد و گفت: "مکانی را که دارای یک دوربین مخفی است می‌توان از طریق برنامه‌ای به نام "Fing" تشخیص داد. این برنامه با باز کردن نرم افزارها و بروزرسانی شبکه، همه دستگاه‌های متصل به شبکه، از جمله دوربین‌ها را شناسایی می‌کند. اگر علامت دوربین ظاهر شود، این بدان معنی است که دوربین وجود دارد. پس باید در آن مکان باید اطراف اتاق را جستجو کرد."
غالبا دوربین مخفی باید از دید مردم پنهان بماند، بنابراین طراحان دوربین مخفی از چندین تکنیک برای ادغام آن‌ها در محیطی که در آن قرار گرفته‌اند استفاده می‌کنند. از متداول‌ترین مکان‌ها برای پنهان کردن دوربین‌های مخفی می‌توان به پریز‌های برق در دیوار، ناخن، ساعت دیواری، پاوربانک، قلم، قاب عکس و همین‌طور نقاشی، روزنه‌ها، آینه، اشیای تزئینی، کتاب‌ها، گیاهان، ردیاب دود و درایو‌های USB اشاره کرد.
کاربرانی عنوان می‌کنند به شدت از محیط و شرایطی که در آن دوربین مخفی و پنهان شده باشد بسیار ترس دارند و حتی فکر کردن به این موضوع حتی برایشان دردآور است. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند در مکان‌هایی که چندان به آن اعتماد ندارند باید با احتیاط بیشتری رفتار کرد و در صورتی که به این موضو شک کردند به آن بی‌تفاوت نباشند و در جیتجوی دوربین باششد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала