دبیر کل ناتو: نیروهای مسلح و هواپیما به اوکراین اعزام نخواهیم کرد

© AFP 2023 / Mandel Ngan ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف نظامی نیروهای مسلح و هواپیما به اوکراین نخواهد فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، استوتنبرگ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد یافتن یک "راه حل سیاسی و دیپلماتیک" برای وضعیت فعلی مهم است.
در خبر منتشره توسط خبرگزاری رویترز آمده است : (استولتنبرگ) بار دیگر تاکید کرد که این ائتلاف نیروهای مسلح و هواپیما به اوکراین اعزام نخواهد کرد.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
بورل: غرب در روابط با روسیه اشتباهات زیادی مرتکب شده است
وی همچنین خاطرنشان کرد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین "به احتمال زیاد... منجر به تشدید جنگ و تبدیل آن به یک جنگ تمام عیار بین ناتو و فدراسیون روسیه خواهد شد."
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала