تصمیم‌گیری فوری برای ۱۷ تن مواد اشتعال‌زا در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گمرک ایران
گمرک ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
دادستان تهران در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی دستور داد ۱۷ تن مواد اشتعال‌زای موجود در انبار‌های این گمرک به محل مناسب دیگری منتقل شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی از انبار‌های اداره‌کل گمرک این فرودگاه بازدید کرد.
علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران بر لزوم تعیین تکلیف فوری کالا‌هایی که در انبار‌های گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نگهداری می‌شوند، تأکید کرد.
وی همچنین ضمن بازرسی از انبار‌ها و سالن‌های مختلف این گمرک، اقدامات انجام‌شده به‌منظور مقابله با قاچاق و نقاط ضعف و آسیب‌های موجود را شخصاً مورد بررسی قرار داد و علاوه بر تذکر به مسئولین مربوطه به‌منظور تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر کرد.
۳ فروند شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر ایران توقیف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایران غیرفعال است؟
دادستان تهران در ادامه با اشاره به اینکه خلأ‌ها و مشکلاتی در خصوص شرایط نگهداری و ترخیص کالا‌های موجود در انبار‌های این گمرک وجود دارد اظهار کرد: در جریان بازرسی انجام‌شده با حضور مسئولان مربوطه، تصمیمات بسیار خوبی به‌ویژه در زمینه ترخیص اقلام دپوشده اتخاذ شد که نیازمند پیگیری جدی دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اجرایی شدن آن‌هاست.
وی در این رابطه گفت: "در اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و از باب نظارت بر حقوق عامه، در جریان بازدید از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، تصمیمات لازم به‌منظور شتاب‌بخشی به روند ترخیص کالا‌های موجود اتخاذ گردید و بر این اساس، دستگاه‌های متولی مکلف شدند نسبت به بسیج تمامی امکانات برای تعیین تکلیف فوری اقلام دپوشده در محوطه و انبار‌های این گمرک، به‌سرعت اقدام کنند.
طی جلسه‌ای که پیش از آغاز بازدید با مسئولان حاضر در محل داشتیم، مصوب شد تا همین امروز حدود 17 تن مواد اشتعال‌زای موجود در انبار‌های گمرک فرودگاه امام خمینی به‌منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی به محل مناسب دیگری منتقل شوند.
جنگنده های اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
هشدار روسیه در ارائه فرودگاه های نظامی خارجی به کی یف
همچنین مقرر شده است که مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف 2 ماه تا 15 اردیبهشت 1401 نسبت به تحویل همه کالا‌های متروکه موجود در انبار‌های فرودگاه امام خمینی به سازمان اموال تملیکی اقدام کنند و سازمان اموال تملیکی نیز مکلف است در مهلت 3ماهه همه کالا‌ها را از طریق فروش و مزایده تعیین تکلیف کند.
علاوه بر این مقرر شده است که با انعقاد قرارداد اجاره بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، انبار‌های مورد نیاز اموال تملیکی توسط گمرک در اختیار این سازمان قرار گیرد تا در نتیجه آن با رفع مشکلات موجود، سازمان اموال تملیکی فضای مناسبی را برای نگهداری کالا‌ها و تعیین تکلیف هرچه زودتر اقلام در اختیار خود داشته باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала