لاوروف امیدوار است که احتمال دیدار پوتین و زلنسکی ایجاد شود

© Sputnikلاوروف امیدوار است که احتمال دیدار پوتین و زلنسکی ایجاد شود
لاوروف امیدوار است که احتمال دیدار پوتین و زلنسکی ایجاد شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار بر همتای اوکراینی خود اعلام نمود که همه به خوبی می دانند که رئیس جمهور روسیه هرگز از تماس ها با اوکراین و زلنسکی امتناع نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف در خصوص امکان گفتگوی مستقیم پوتین و زلنسکی نیز گفت: "همه به خوبی می دانند که رئیس جمهور روسیه هرگز از تماس ها امتناع نمی کند. ما فقط می خواهیم که این تماس ها نه به خاطر صرف تماس انجام شود، بلکه باید توافقات مشخصی وجود داشته باشد."

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اتفاقاً امروز ما به این موضوع اشاره کردیم. من به وزیر خارجه اوکراین یادآور شدم که اگر بتوان به ارزش بیشتری دست یافت و مشکل را حل کرد، ما همواره طرفدار دیدار هستیم."
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
لاوروف: مذاکرات پوتین و زلنسکی نباید دیدار به خاطر دیدار باشد


وی همچنین در خصوص برخی گزارش ها درباره آغاز جنگ هسته ای تاکید کرد: "من نمی خواهم (جنگ هسته ای) آن را باور کنم و ندارم. توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که در شرایطی که در سال‌های اخیر در اوکراین رخ داده و در ماه‌ها و هفته‌های اخیر تشدید شده است، موضوع هسته‌ای و این صحبت ها منحصراً توسط نمایندگان غربی و در درجه اول اعضای ناتو مطرح شده است."

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه روسیه در شرایط تحریمی از اقتصاد خود مراقبت خواهد کرد، خاطر نشان کرد: "درخواست آمریکا از چین، هند و دیگر کشورها برای اجرای تحریم های یکجانبه علیه روسیه را نوعی بی احترامی بی به این کشورها است."

مذاکرات سه جانبه سرگئی لاوروف، مولود چاووش‌اوغلو و دیمیتری کولبا، وزرای خارجه روسیه، ترکیه و اوکراین امروز در آنتالیا برگزار شد. این نخستین دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала