کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القریشی رهبر داعش تایید شد

© REUTERS / Дейр-Джамальپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
رسانه: کشته شدن قریشی، 45 ساله، ضربه کوبنده دیگری به داعش بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، داعش (ممنوعه در روسیه) کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القریشی رهبر داعش را تأیید کرد.
گفتنی است، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در ماه فوریه گفته بود که نیروهای ویژه رهبر این گروه جهادی را در یک یورش در شمال غرب سوریه کشتند.
کشته شدن قریشی 45 ساله، دو سال پس از آن که این گروه مسلمان سنی، رهبر دیگر خود، ابوبکر البغدادی را در حمله ای مشابه در سال 2019 از دست داد، ضربه کوبنده دیگری به داعش بود.
شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
رشوه شرکت ارتباطاتی سوئدی به داعش
القریشی دومین خلیفه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش (ممنوعه در روسیه) است که با کشته شدن ابوبکر البغدادی، جانشین او شد. نیروهای ویژه ایالات متحده به پایگاهی که به گفته آنها به جهادیون در شمال غرب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه تعلق داشت، حمله کردند.
ساکنان گفتند که تعدادی هلیکوپتر حوالی نیمه شب در این منطقه فرود آمدند و پس از آن به مدت دو ساعت صدای تیراندازی به گوش ‌رسید. شاهدان عینی گفتند که حمله با خروج هلیکوپترها از محل به پایان رسید. ده ها هزار سوری که در اثر جنگ آواره شده اند،در این منطقه مرزی زندگی می کنند.
القریشی در پاییز 2019 و پس از اینکه آمریکایی ها سرانجام البغدادی را نابود کردند، رهبر "دولت اسلامی" شد. رهبر سابق، این گروه را به یک نیروی قدرتمند تبدیل کرد. او خطبه های را ضبط می کرد که بین مؤمنان توزیع می شد، شبکه ای کامل از استخدام مبارزان جدید در سراسر جهان ایجاد کرد و همچنین توجه زیادی به ترویج ایده های خلافت جهانی در شبکه ها مبذول می داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала