وزارت دفاع روسیه: حدود 3 هزار تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه
قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حدود 3000 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات ویژه نظامی نیروهای مسلح روسیه حدود 3000 تأسیسات نظامی در اوکراین منهدم شده است.

ایگور کوناشنکوف گفت : در نتیجه حملات به زیرساخت های نظامی اوکراین، 2998 تاسیسات نظامی منهدم شده است.

وی تصریح کرد که در طول روز 68 مورد تأسیسات نظامی در اوکراین مورد اصابت هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی روسیه قرار گرفت که شامل دو سیستم کنترل نیروهای مسلح اوکراین، 12 سیستم لجستیکی و سه سامانه موشکی"اوسا" بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ-29 و سه پهباد "بیرقدار تی بی-2" و یک موشک تاکیتیکی "توچکا-یو" را نیز سرنگون کرد.
پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
پوتین: آمریکا با پنهان شدن پشت روسیه تلاش می کند مردم خود را فریب دهد

کوناشنکوف بیان داشت: در مجموع، از آغاز عملیات تلفات نظامی اوکراین شامل موارد: 98 هواپیما، 110 هواپیمای بدون سرنشین، 144 سامانه موشکی پدافند هوایی، 88 پست راداری، 1007 دستگاه تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، 109 سامانه موشکی پرتاب چندگانه، 374 خمپاره‌انداز و 793 دستگاه خودروی ویژه نظامی است.
گفتنی است که روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این عملیاتبه این منظور برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала