نقش آزمایشگاه‌های آمریکا در اوکراین چیست؟

© Fotolia / Alex011973آزمایش در آزمایشگاه
آزمایش در آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
چین از ایالات متحده خواست تا در مورد آزمایشگاه های خود در اوکراین صحبت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "چاینا دیلی"، طبق مقاله منتشره در یک نشریه دولتی چین، ایالات متحده بارها و بدون هیچ مدرکی اعلام کرده است کهSARS-CoV-2 با نشت از یک آزمایشگاه چینی به جهان سرایت کرده است، اکنون زمان آن رسیده است که ایالات متحده در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی خود در اوکراین و خطری که برای جهان ایجاد می کند صحبت کند.
وزارت دفاع روسیه پیشتر روز 10 مارس (پنجشنبه) اعلام کرد که آزمایشگاه‌های زیستی تأسیس‌شده با حمایت مالی آمریکا در اوکراین در حال آزمایش نمونه‌های ویروس کرونا در خفاش‌هاهستند.
Испытания ядерного оружия на атолле Муророа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
آمریکا: اوکراین سلاح های بیولوژیکی و اتمی ندارد
علاوه بر این، به گفته ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، ایالات متحده پروژه ای را در خاک اوکراین برای مطالعه انتقال عوامل بیماری زا توسط پرندگان وحشی که بین اوکراین و روسیه و سایر کشورهای همسایه مهاجرت می کنند، انجام داده است.
بر اساس اسناد ارسال شده در پورتال تدارکات دولتی ایالات متحده، 6.5 میلیون دلار بودجه مستقیماً از آژانس کاهش تهدیدات دفاعی وزارت دفاع ایالات متحده(DTRA) برای تحقیقات در غرب آسیا - گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و اردن اختصاص داده شده است. این برنامه به مدت 5 سال طراحی شده و توسط سازمان غیرانتفاعی آمریکایی Eco Health Alliance اجرا می شود.
نویسندگان مقاله ای که روز 10 مارس (پنجشنبه) در یک نشریه چینی به اشتراک گذاشته است، معتقدند:"نقش‌ها تغییر کرده است، اکنون ایالات متحده با درخواست هایی برای باز کردن آزمایشگاه های زیستی خود در اوکراین برای بازرسی بین المللی روبرو شده است".
در این مقاله آمده است: "پنتاگون در واقع با اوکراین در به اصطلاح برنامه کاهش تهدیدات زیستی همکاری می کند. با این حال، این برنامه توسط هیچ طرف ثالث بین المللی تحت نظارت قرار ندارد."
 آمریکا می خواهد چین را به دلیل کمک به روسیه به شدت مجازات کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
آمریکا می خواهد چین را به دلیل کمک به روسیه "به شدت مجازات کند"
به گفته نویسندگان مقاله، مقامات آمریکایی اکنون با تمام قوا تلاش می کنند تا "توپ" را به سمت زمین روسیه "پرتاب کنند" و استدلال می کنند که اتهامات روسیه فقط تلاش برای توجیه اقدامات خود در اوکراین است.
با این حال، شتابی که ایالات متحده در اثبات این موضوع بخرج می دهد، سؤالاتی را در مردم ایجاد می کند: چرا آنها اینقدر مشتاق هستند که توجه عمومی را از آزمایشگاه های اوکراین که فقط قله کوه یخ 336 آزمایشگاه زیستی تحت کنترل ایالات متحده در سراسر جهان هستند، منحرف کنند؟
علاوه بر این، ایالات متحده با امتناع از پیوستن به کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی، از تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد یک سیستم کنترل متقابل تحت نظر کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی جلوگیری می‌کند.
نویسندگان مقاله در پایان نوشتند:"بهترین راه برای از بین بردن شایعات، گفتن حقیقت است. جهان حق دارد بداند در این آزمایشگاه های آمریکایی چه می گذرد؟"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала