ماهواره‌های ساخت ایران اوج می‌گیرند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نشریه آمریکایی : ماهواره ایران یک دوربین معلق در فضا نیست
نشریه آمریکایی : ماهواره ایران یک دوربین معلق در فضا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه اعلام داشت که ماهواره‌های این کشور ۵ سال آینده به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتر می‌رسند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص پرتاب موفق ماهواره نور ۲ اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور ۲ در پاسخ به این سوال بود که آیا پرتاب ماهواره نور ۱ اتفاقی نبوده و آیا تکرار پذیر است و آیا قابلیت اعتماد و محصولات ما به حدی رسیده که این کارها را مجدداً انجام دهیم که پاسخ به این سال‌ها خوشبختانه امروز مثبت است.
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: بهینه سازی هایی که روی موتورهای فضایی و روی تجهیزات ماهواره در دو سال اخیر انجام شده بود امروز به منصه ظهور رسید. ماموریت ماهواره نور ۲ همچون ماهواره نور۱ شناسایی و سنجشی است. ماهواره‌های ما به گونه ای طراحی شده که از قطبین گذر ندارد اما بیشترین گذر را از کشور خودمان و غرب آسیا دارد.
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2020
قدرت‌نمایی ماهواره نور
سردار جعفرآبادی تاکید کرد: ماهواره در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری دید بسیار وسیعی دارد و می تواند عوامل محیطی و پدیده ها را شناسایی کند که این می تواند کاربردهای مختلفی در حوزه بلاهای طبیعی، میزان آبگرفتگی سیلاب ها، در حوزه سنجش محصولات زیر کشت کشاورزی و در حوزه دفاعی هم در حوزه شناسایی اهداف می‌تواند کمک کند.
وی افزود: برنامه کشور این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد از آن به سمت گام دوم و مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهیم رفت ان شاءالله اگر مسئولین و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند ۵ سال آینده ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала