لاوروف: مذاکره با اوکراین در بلاروس هیچ جایگزین دیگری ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: مذاکره با اوکراین در بلاروس هیچ جایگزین دیگری ندارد
لاوروف: مذاکره با اوکراین در بلاروس هیچ جایگزین دیگری ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف اعلام نمود که مذاکره با اوکراین در بلاروس هیچ جایگزین دیگری ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از انجام مذاکرات میان وزرای امور خارجه اوکراین و روسیه، وزیر امور خارجه روسیه بر انتخاب بلاروس به عنوان کشوری که میزبان مذاکرات میان دو این کشور است تاکید کرد.
لاوروف پس از مذاکره با همتای اوکراینی خود تاکید کرد: "گفتگوی امروز و این روندی که جریان دارد، جایگزینی برایش نیست."

وی همچنین افزود: "در آخرین دور مذاکرات در بلاروس، طرف روسی پیشنهادات بسیار مشخصی را در قالب یک پیش نویس سند قانونی ارائه کرد. و طرف اوکراینی با دریافت این پیشنهادات برای بررسی در کی یف، اطمینان داد که به زودی به آنها پاسخ مشخصی خواهند داد."

سرگئی لاوروف درباره برخی گزارش ها در رابطه با زایشگاه ماریوپول خاطر نشان کرد: "بار اول نیست که اخبار ادعایی و انتقاداتی در مورد زایشگاه ماریوپول مبنی بر وحشی گری نیروهای روسی می شنویم. ششم-هفتم مارس هیئت ما در نشست شورای امنیت سازمان ملل مستنداتی را ارائه کرد مبنی بر اینکه این زایشگاه مدت ها است که توسط گردان "آزوف" تسخیر شده و عملا تمام افرا و کارکنان و کار درمان را از انجا خارج کرده اند، و به پایگاه ارفطیون تبدیل شده بود."
لاوروف: ماجرای زایشگاه ماریوپول صحت ندارد، این زایشگاه پایگاه افراطیون بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
لاوروف: ماجرای زایشگاه "ماریوپول" صحت ندارد، این زایشگاه پایگاه افراطیون بود


وی افزود:" این مدارک سه روز پیش ارائه شد، بنابراین قضاوت با ما، ببینید چطور اذهان عمومی در سراسر جهان جهت داده می شوند."

وزیر خارجه روسیه در مورد ارسال تسلیحات از سوی برخی کشورای خارجی به اوکراین گفت: "شاهد این هستیم که کشورهای غربی تا چه اندازه خطرناک عمل می کنند، از جمله اتحادیه اروپا، که با نقض تمام اصول و ارزش ها، در واقع به ترغیب و تشویق ارسال تجهیزات کشنده به اوکراین می پردازد، از جمله تجهیزاتی چون ضدهوایی های دوش پرتاب که به راحتی قابل حمل از نقطه یا به نقطه دیگر هستند، و معمولا توسط تروریست ها برای به خطر انداختن هواپیماهای غیرنظامی استفاده می شود."

وی اضافه کرد: "در مورد اینکه عملیات ویژه روسیه در چه شرایطی است و چگونه پیش می رود، باید گفت که اولا این سوال را باید از مسئولین وزارت دفاع پرسید، و در اصل ارزیابی اصلی را رئیس جمهور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح انجام می دهد. وی بارها گفته که عملیات طبق برنامه پیش می رود."

لاوروف در این خصوص تاکید کرد: "تا آخرین لحظه می خواستیم از طریق دیپلماسی موضوع را حل کنیم. ما سند مفصلی در مورد معاهده دوجانبه خود با ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه روسیه و ناتو در مورد همه موضوعات کلیدی امنیت اروپا با در نظر گرفتن منافع امنیتی همه کشورهای قاره بدون استثنا از جمله اوکراین ارائه کردیم. به ما گفته شد که "اوکراین برای ما است و ما خودمان با اوکراین درباره سرنوشت آن تصمیم خواهیم گرفت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала