روسیه: لابراتوارهای آمریکایی در اوکراین در حال آزمایش نمونه‌های ویروس کرونای خفاش‌ها بودند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد نشان می‌دهند که آزمایشگاه‌های بیولوژیک تأسیس‌شده با بودجه ایالات متحده آمریکا در اوکراین در حال آزمایش نمونه‌های ویروس کرونای خفاش‌ها بودند.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد نشان می‌دهد، در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش ها انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن های مرگبار بود".
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد نشان می‌دهد، در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با استفاده از نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه بیماری های مرگبار بود".
وزارت دفاع روسیه قبلاً اطلاعاتی را ارائه داده بود که از آن نتیجه می شود که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت داشتند. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که فدراسیون روسیه در ارتباط با فاکت های مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌اندازی مکانیزم مشاوره در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی را مستثنی نمی‌کند. ژائو لیزقیان، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین، ضمن تفسیر اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت حمایت مالی آمریکا در اوکراین، از ایالات متحده خواست تا در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی خود نظامی‌ در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала