دیدار وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه برگزار شد + عکس و ویدئو

© Sputnikدیدار وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه آغاز شد
دیدار وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با دیمیتری کولبا همتای اوکراینی خود در ترکیه دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات دو وزیر در حاشیه یک همایش دیپلماتیک در آنتالیا انجام می شود و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در آن شرکت می کند.
وزیران خارجه روسیه و اوکراین پس از سه دور گفتگو بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در بلاروس برای یافتن راهی برای خروج از درگیری در شرایط ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین با یکدیگر دیدار کردند.
مسکو و کی یف تاکنون توانسته‌اند در مورد سازماندهی کریدورهای بشردوستانه برای غیرنظامیان در برخی شهرها، تحویل غذا و دارو با اعلام آتش بس به توافق برسند، اما طرف اوکراینی مانع از اجرای این موارد می‌شود.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قبل از آغاز مذاکرات و اعلام نتایج آن، گفت کی یف برای دور جدید مذاکرات به خاطر صلح آماده می‌شود.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала