تاکید بورل بر ضرورت اجتناب از سرایت جنگ به کشورهای دیگر

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / تاکید بورل بر ضرورت اجتناب از سرایت جنگ به کشورهای دیگر
تاکید بورل بر ضرورت اجتناب از سرایت جنگ به کشورهای دیگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، باید از تنش و ورود به جنگ با روسیه پرهیز شود چرا که در این صورت جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزب بورل در مصاحبه با رادیو فرانس اینفو گفت: "یک چیز در اینجا واضح است: ما باید تا حد امکان به اوکراین کمک کنیم، اما باید از تشدید جنگ اجتناب کنیم. باید از سرایت جنگ به کشورهای دیگر و ورود جنگ با روسیه پرهیز کرد، این جنگ جهانی سوم خواهد بود."

گفتنی است، روسیه بامداد 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
بورل: پوتین در فهرست تحریم‌ های اتحادیه اروپا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
بورل: پوتین در فهرست تحریم‌ های اتحادیه اروپا نیست
پیش از این، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص اوکراین با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

دوجاریک گفت: "دبیرکل امروز آماده ارائه خدمات خود در مساله اوکراین است... با اولاف شولز، صدراعظم آلمان و سپس با جوزپ بورل، نمسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اینباره گفتگو کرد."

پیش از این، سرویس مطبوعاتی دولت آلمان گزارش داده بود که در طول این گفتگوها، شولز و گوترش به ویژه در مورد کار کوریدورهای بشردوستانه در اوکراین گفتگو کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала