به رئیس جمهور اوکراین اجازه ندادند در پارلمان اسرائیل سخنرانی کند

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
میکی لوی، رئیس کنست، پارلمان اسرائیل از سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در مورد عملیات ویژه روسیه در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور جلوگیری کرد. این خبر را پورتال اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیل منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که سفیر اوکراین درخواست رسمی برای ارسال پیام ویدیویی از رهبر اوکراین را به نمایندگان پارلمان اسرائیل ارسال کرد، اما رئیس کنست با اشاره به وقفه در جلسات و غیبت بسیاری از اعضای پارلمان در ساختمان، این درخواست را رد کرده و پیشنهاد انجام این کار به شکل ارتباط خصوصی از طریق زوم را داد.
این پرتال اشاره می کند که لوی قبل از دادن پاسخ با وزارت خارجه اسرائیل مشورت کرده و این وزارتخانه گفته است که هیچ مخالفتی با چنین تماسی بین زلنسکی و نمایندگان پارلمان ندارد.
وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی است
این مقام اسرائیلی گفت: "اوکراینی ها از پاسخ اسرائیل بسیار دلسرد شده و علاقه ای به تماس خصوصی از طریق زوم نداشتند." سفیر اوکراین در مورد این وضعیت اظهار نظری نکرد.
خاطرنشان می شود که برای کی یف، سخنرانی زلنسکی در مقابل نمایندگان پارلمان بسیار مهم بود، زیرا فرصتی برای جلب حمایت تل آویو بود. تماس از طریق زوم برای او گزینه بسیار کمتری بود. پس از انتشار این خبر در مطبوعات، رئیس کنست این حادثه را با برنامه ریزی برای تعمیرات ساختمان پارلمان در هفته آینده توضیح داد.
6 مارس، گزارش شده بود که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، سه بار در روز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، صحبت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала