آیا حقوق نمایندگان مجلس ایران شفاف است؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحن مجلس شورای اسلامی ایران
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
نماینده مجلس: پرداختی‌هایی که به تمام دستگاه‌ها وجود دارد باید شفاف باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ایران با اشاره به حواشی مستثنی شدن انتشار حقوق نمایندگان اعلام کرد که پرداختی‌هایی که به تمام دستگاه‌ها وجود دارد باید شفاف باشند.
وی با بیان اینکه حدود ۸ هزار پیشنهاد در بودجه ثبت شده بود، تصریح کرد: "هر پیشنهاد تقریباً ۳۰ دقیقه از وقت مجلس را به خود اختصاص می‌دهد یعنی تقریباً ۴ هزار ساعت باید به پیشنهادهای نمایندگان اختصاص پیدا کند ولی امکان بررسی این تعداد پیشنهاد وجود ندارد.
برخی از جزئیات در خصوص افزایش دستمزد کارگران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
تعیین دستمزد کارگران در ایران
ذیل تبصره ۱۲ هم پیشنهادهای مختلفی وجود داشت لذا جمعبندی نمایندگان در مجلس این بود که بصورت کلی رأی گیری و از تبصره ۱۲ عبور شود. هماهنگی‌هایی با سایر نمایندگان و رئیس مجلس انجام دادیم، ایشان هم قول مساعدت دادند ویکی از نمایندگان پیشنهادی را مطرح کرد، با ۲۰۰ رأی مصوب شد و مقرر گردید حقوق نمایندگان شفاف باشد.
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، چرا باید پنهان کاری کنیم. وقتی حقوق خود را استثنا کنیم شائبه‌هایی بوجود می‌آید مثلاً شائبه حقوق چند صد میلیونی. خطایی بود که سهواً صورت گرفت و الحمدلله در همان ساعات اول اصلاح شد. ما اگر انقلابی هستیم هر کجا اشتباه کردیم باید سریع برگردیم و تعصب روی اشتباه خود نداشته باشیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала