پیامک غیر عادی از پلیس راهور برای برخی کاربران ایرانی +عکس، ویدئو

© Fotolia / Tanushaپدر پیامک SMS درگذشتтелефон
پدر پیامک SMS درگذشتтелефон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
ارسال پیامک هشدار پرداخت قبض جریمه پلیس راهور، موجب نگرانی کاربران از توقیف خودروی‌شان در آستانه سال نو شد.
به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از پیامک‌هایی که از طرف پلیس راهور به بعضی از کاربران فرستاده می‌شود در فضای مجازی منتشر شده است که کاربران را درباره احتمال توقیف خودرو‌ی‌شان در آستانه سال نو میلادی نگران کرده و واکنش آن‌ها را نیز در پی داشته است.
در روزهای اخیر برخی مخاطبان با ارسال پیامکی که از سوی پلیس راهور برای آن‌ها ارسال می‌شود از احتمال توقیف خودروی خود در آستانه سال نو در ایران ابراز نگرانی می‌کنند. در پیامک‌های ارسالی آمده است: "با احترام، مالک وسیله نقلیه شماره مبلغ جریمه رانندگی شما ازحد نصاب ۱۰میلیون ریال گذشته است. لذا از این تاریخ به مدت یک ماه فرصت دارید مبلغ جریمه را پرداخت نمایید تا برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، وسیله نقلیه شما مشمول توقیف نگردد. پلیس راهور ناجا"
سرهنگ دهنوی رئیس پلیس راهور استان خراسان درباره دلیل ارسال این پیامک‌ها گفت: "طبق قانون مصوب سال ۱۳۸۹ اگر خودرویی بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشد، راهنمایی و رانندگی موظف به ابلاغ آن به مالک خودروست اما طبق دستورالعملی که به خاطر کرونا صادر شده خودروها تا سقف سه میلیون تومان به خاطر پرداخت نکردن جریمه توقیف نخواهند شد."
تعدادی از کاربران اقدام پلیس راهور در آستانه سال نو را بی‌موقع می‌دانند و در واکنش به آن ابراز نارضایتی و تاسف می‌کنند. کاربرانی نیز دولت را به خالی کردن جیب مردم در روزهای پایانی سال متهم می‌کنند. اما در این میان عده‌ای "پلیس راهور" را به رفتار صبورانه و درک کردن مشکلات معیشتی مردم دعوت می‌کنند. گروهی دیگر از کاربران هم بر این باورند کسانی که مشمول پرداخت جریمه می‌شوند باید جریمه خود را پرداخت کنند تا هم احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرند و هم موجب پایین آمدن آمار تصادفات رانندگی در جاده‌ها شود. اما برخی در پاسخ به این نظر می‌گویند گاهی اوقات دوربین‌های عملیاتی پلیس راهور به اشتباه برای آن‌ها ثبت جرائم می‌کنند حتی در بررسی‌هایی مشخص شده است جرائمی به ثبت می‌رسد که فرد بیان می‌کند گذرش به آن منطقه نیفتاده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала